Nyugi, ki lehet nyitni belülről.
De ha életedben először ülsz egy pilótafülkében, ami tele van gombokkal, kapcsolókkal, fogantyúkkal, és arra ébredsz a sötétben, hogy már mindenki elment, kettőig se látsz, csak az (enyhén) radioaktív számlapok halvány fénye dereng, nem biztos, hogy ki fogsz találni a fülkéből. Az a szerencsétlen nem talált ki.
(Egyébként a fülketető nyitója, ha jól emlékszem a MIG-21-re, a perem alatt található jobb és bal oldalon, egy-egy süllyesztett kallantyú, nem valami nagyon szembeötlő dolog. Nem is kell annak lennie, mivel repülés közben ritkán van szerepe, és így - mint minden ilyen, levegőben kevésbé fontos kezelőszervnek - nem adnak feltűnő színezést, hogy ne zavarja a pilótát. Még egy apróság: a fülketető nem egy könnyű tárgy, pneumatika nélkül lehet, hogy fel se tudod emelni... és az egy tanműhelyi gép volt, amit szétszednek, összeraknak, nem biztos, hogy működik benne a pneumatika.)
Köszörű (és a többi):
A dolog egyszerű. Felhívod a Pestvidéki Gépgyárat, kéred a Tanműhelyt (ha megvan még :-( ), és valamelyik szakoktatótól kérsz egy időpontot, mondd neki, hogy újságíró vagy, vagy az igazat (ha nem az lennél), és kérdezz rá ezekre a történetekre. Én tőlük hallottam.
Bye
WRACK