Szia rézgaras,
egy megállapitásoddal nem tudok teljhesen egyetérteni:
§
Azt hiszem, ez nem megy. Rézmodelleknek csak Amerikában van számottevô piacuk. Azokat a modelleket Koreában meg Kínában gyártják olyan bérért,
amibôl Amerikában még hideg vizet sem lehet kapni. Jóllehet Magyarországon az áltagos bérkülönbségek az amerikainál nagyobbak, nem tartom
lehetségesnek, hogy ilyen modelleket annyiárt elôállítsanak, hogy annak számottevô piaca legyen. Egy-két hóbortos milliomos még nem piac. Szerintem
rézmodellt mindenki magának gyárt, ára nincs. §
Amennyiben gözmozdonyokrol beszélsz akkor még majdnem igazad is van, habár ma már egy Rivarossi, egy ROCO (Life-Like) ugyanannyiba kerül mint egy olcso rézmodell. (Nézz be egy két amerikai e-commerce oldalba).
Mint már mondtam, Angliában elég sok gyárto ajánl egyszerü rézmodelleket hajtással is (azt hiszem már küldtem képet is), amik ára mág ma is 100 font alatt van. Természetesen egy ilyen modell összerakásához kézügyesség is kell (sajnos nem várhato el a vevötöl), ezért Amerikában is alig lehet kapni réz-kitet. Még mielött tönkre ment volna a bécsi GERARD cég gyártott ilyen modelleket - havi részletekben szállitotta, és kbv 5-20 honapig tartott mire ideért minden részlet és el is készült a masina - sajnos nem mindig volt olyan jo futo mind amilyen jo kinézésü - azt hiszem ezért is ment tönkre a cég, mert az emberek visszaküldték a modelleket miután azok nem nagyon müködtek. (Nekem is van kettö, az egyik ugy ahogy megy a másik alig).
Az angol kitek sokkal egyszerübbek - nem annyira vannak kifinomitva, de remekül futnak, és gyakorlatilag egy hét alatt fel lehet öket épiteni (már sikerült egy hétvégén is).
A MÁV-nál rengeteg motoros kocsi futott, amit tényleg nem nehéz rézböl maratással megcsinálni, tehát itt kellene keresni a gyártando modell példaképét.
A továbbiakban nagyon igazad van, nem vagyok gazdasági szakember, de van némi tapasztalatom, ezért nem tudom ajánlani Magyarországra a nagy sorozatgyártást (elég a Fuggerth, amennyiben ez siker, akkor ugyis gyártani fog). Sokkal inkább kis sorozatban kellene gondolkodni (maximum százas példányszámban a felfutáshoz). Nem biztos, hogy mindenki aki itt modellért könyörög azt meg is fogja venni....
Sokkal egyszerübb, ha valaki elkészit több rézmodellt, egyet-kettöt megépit majd kiteszi a modellboltok kirakatába és felveszi a megrendeléseket. A rézmodellt gyakorlatilag gyorsan lehet utánszállitani (nem összerakva). Igy sokkal jobban lehet az igényekhez alkalmazkodni, és mindennemü piackutatás költségei is megtakarithatok. Apropos hány modell bolt van Magyarországon? Jo volna feltenni a WEB-re egy listát is. Mert, ha azok meg tudnak élni, akkor az egy jo mutato arra, hogy milyen az igény. (Ne gondolkodjatok a Cora-ba stb. Azok ha bevesznek valamit a boltba, azon senki sem keres, söt..... Csak az az igazi vevö, aki a modellboltban vásárol -ezzel lehet számolni. Az áruházi piaccal csak a nagy sorozatban gyártott áruk számolhatnak, és csak olyan áron, amit a lánc diktál. Ott szoba sem jöhet, hogy ti fogtok majd ártárgyalást fojtatni.)