Szerintem rossz a sorrend. Ha pl. akármilyen pályázatot, hitelkérelmet, stb. nyújtasz be, mellékelni kell egy komplett üzleti tervet, és ez nem véletlen. Nem úgy müxik, hogy ha szerzek x millát, akkor majd csak kezdek valamit... Ha elvárjuk a minőséget műszakilag, esztétikailag, prototipus hűségben, stb., akkor ugyanilyen joggal várhatunk profizmust üzleti téren. Ha ilyen profi technológiai megoldásokat tudunk belevinni a dologba, mint amilyenek rézgaras honlapján olvashatók és láthatók (bocs, hogy nem volt pontos a hivatkozásom az éjszaka, de lusta is voltam, meg offline), akkor én pedig profi üzleti megoldásokat tudok felajánlani, hiszen ezt csinálom főmunkaidőben. A honlapom természetesen nem erről szól, hiszen a modellvasút a hobbim, nem a marketing. Most csak annyit, hogy négy fő elemet kell figyelembe venni:
- termék
- ár
- terjesztési csatorna
- promóció
Pl. megpróbálok adatot keríteni arról, hogy mennyi a Mehano forgalma abból, hogy évek óta jelen van az áruház láncokban, ill. mennyit tudott eladni a FUGgERth a Corában. De ez már az eladás. Előbb termeljünk! Úgyhogy megismétlem: részletes megvalósíthatósági terv a termelésre, üzleti terv az eladásra (vállalom)és utána jöhet a forrás keresés.
Eddig a szigorú szabályok, most jönnek az emóciók:
Én mozdonyokból Daciát, Púpost, esetleg BoBot (tőlem akár DOM modellt is forgalmazhatunk), MD szerelvényeket, Bz-t, Szilit (ha addig a FUGgERth nem jön ki vele) Szöcsit, Gigantot, továbbá Hernyót és Selyemhernyót látnék szívesen.
Megint felébredek...
Bye:
Joe