joem Creative Commons License 2000.11.14 0 0 1615
Hali,
Örvendetesen megugrott a fórum forgalma. Eddig nagyjából csak olvasgattam, most hozzá is szeretnék tenni valamit a véleményemből.
(A tar szerintem f@s (erős hasmenés folyékony halmazállapotú végterméke), itthonról (Datanet) elfogadható, cégtől (svájci proxyn keresztül) gyakorlatilag nem müxik, megnyugtatásul: ugyanez igaz pl. az extrára is)
A magam részéről nem tudok modelleket készíteni, feliratozni, átfesteni, stb. Nincs kézügyességem, ezért is nem mentem sebésznek (meg a nevem miatt :-)) Emiatt kénytelen vagyok arra hagyatkozni, ami beszerezhető. Ezek pedig (MÁV mozdonyokról beszélek) a FUGgERth Csöri, mint sorozat, a Deák Szili és Szöcsi, és a DOM BoBo, mint kisszériás sorozat, és az egyedi modellek. A Csöri egy elfogadható minőségű modell, természetesen lehet rajta tökéletesíteni, de szerintem nem rossz. A Deák féle modellek szerintem gyönyörűek (szubjektív magánvélemény), de megfizethetetlenek. Az egyediekből sokféle van, amikkel én találkoztam (gyanta öntvények), gyakorlatilag mindegyiken látszik, hogy ezek bizony maszek gyártmányok. Nekem is van egynéhány, de mindegyiken találok komoly kivetni valót, pedig nem számítok vájtszeműnek. Ez nagyon sok kiállításon látható egyedi modellre is igaz, még ha díjnyertes is. Ami a kocsikat illeti itt csak a Modell Kit kisszériásait említem, melyek nagyon tetszenek (fogalmam sincs melyik poggyászon van ill. nincs légbefúvó) bár áraik időnként elrugaszkodottak. Ami az utólagos feliratozást illeti, láttam már kézzel írottat is (!!!), meg gyáritól nem megkülönböztethetőt ugyanazon a börzén.
Mostanában nem fogok Deák mozdonyt venni, mert építkezés + gyerek + stb. Ugyanakkor nagyon örülök annak, hogy egy relatíve összetartó társaság körvonalazódásának kezdetét vélem felfedezni e hasábokon (is).
Nem tudom, milyen technológiák és gépsorok kellenek egy rézmodell gyártásához. A házilagos műanyagöntést már láttam, nem tudom, hogy ennek van-e valami köze a sorozatgyártású műanyagkasznikhoz. És akkor még csak a nyers kasznikról beszéltem, a hajtásról, motorról, elektronikáról (?) még szó sem esett. Én a magam részéről úgy gondolom, hogy csak olyan vállalkozásba szabad belefogni (és invesztálni), amely legalábbis veszteséget nem termel. Tehát: úgy gondolom, hogy csak a fórumon publikálók között is megtalálható az a szaktudás, amely alapján modelleket lehetne gyártani. Múltkor pl. ámulva olvastam a csöri felfüggesztéséről írt tudományos igényű szösszenetet. Most már csak az a kérdés, hogy mit és mennyért tudnánk kihozni, hogy piacképes is legyen (választék, minőség, ár). Azt is megkockáztatom, hogy bár én írtam a Cora eksön ellen, de egy junior/hobby line verziót lehetne akár nagy tömegben is ilyen módon teríteni. B0cs, kicsit elkalandoztam az álomvilág felé. A jó termék azonban csak a dolognak az egyik oldala. Halvány fogalmam sincs, hogy a világ boldogabbik felén a nagyok milyen marketing tevékenységet folytatnak. Azt viszont nagyon is el tudom képzelni, hogy egy itthoni vállalkozásnak milyet kellene, hiszen ehhez értek, nem a gyártási technológiához.
Ha össze tudunk hozni egy műszakilag megvalósítható, minőségileg és árban piacképes terméksort (választéknak is lennie kell), akkor a dolog már csak üzleti megfontolás tárgyát képezi. Én pedig ebben tudom szolgálataimat felajánlani. (etwg, nem tudom hol élsz és mit csinálsz, de úgy érzem ebben a témában Te is otthonosan mozogsz)
Úgyhogy uraim, ezennel pályázatot írok ki modellvasút gyártással foglalkozó kisüzemre.
Felébredtem...
B0cs, ha hosszú voltam.
Kellemes emésztést.
Bye:
Joe