tcaoe
2000.11.14
|
|
0 0
129
|
Jajj uraim!
Meg ha nem is tortenelem ora, akkor is bele kell dumalnom. A DAF csak az autoban torteno felhasznalasban volt elso. Mar az otvenes evek elejen volt magyar tev is egy 3 szijas cvt-re, csak nem kerult gyartasba, ahogyan az auto sem, amibe szantak. Maga a cvt nagy szamban elofordul a mezogazdasagi gepekben. Nem csak kis teljesitmenyre alkalmas, ez csak a rugoval szabalyozott szijas kivitelre igaz. A fo korlat: a szij. Ha ezt elhagyjuk, akkor mindjart nohet a teljesitmeny. Ez esetben viszont meg kell talanunk az erozaras-veszteseg optimalis erteket. Vagy ha kitalalnak valami jo kis szijat... Lehet, hogy mar kitalaltak valahol? Egyebkent a cvt szabalyzasa sokfelekeppen tortenhet. De errol van egy topic, CVT-az idealis valto? cimmel. Linket nem tudok berakni, mert ahhoz meg nem ertek, es egyebkent is nagyon nehezen erem el az indexet.
Lore: Ha benz batyo nem csinalta volna, akkor DeDion bacsi majd csinalt volna nekunk benzinmotort.
Orulok, hogy egy megint van egy viszonylag kulturalt topic. |
|