Jaj fastcar!
Tudom mi a hajtaslanc, csak eppen a bovebb halmazt akartam megnevezni, megis milyen pongyola a "hajtasi modok" szekcio! :-)
Amugy szerintem nem voltal szemleletes a cvt magyarazattal, hiszen a cel az, hogy egyszeruen fejezzuk ki magunkat:
Pl: Ypszi, kepzeld el a biciklid valtojat. Elol van egy bizonyos meretu fogaskerek, hatul meg sok kulonbozo meretu. Ha elol egy kerek van, hatul 5 akkor azt mondhatjuk, hogy a bringa 5 sebesseges. A fogaskerekek beiktatasaval lehet novelni a fokozatok szamat. Vegtelen szamu fokozatunk akkor lehet, ha az elso ill. hatso fogaskerekeket egy-egy kuppal helyettesitjuk, melyek kozt a kapcsolatot a kup palastjan mozgo szij biztositja.
Erted mar, fastcar?
Amugy a CVT az Audiban mar ott tart, hogy a 2.8-as motorhoz is adjak, kevesebbet fogyaszt, nagyobb a vegsebessege es jobban gyorsul mint a manualis.
Ez meg itten tovabbra sem tortenelem ora vazziga, merenistudom a dafos sztorit, mert pl. a 3-as volvokban is volt cvt.
A valtokrol meg nagy atlagban beszeltem, mert a japcsik is a 80-as evekben kezdtek szorni az 5 gangot, bar ha jol tudom nem az _osszes_ alfa volt 5 sebessege a 80-as evekben...
lore