ezekiel 2517 Creative Commons License 2000.11.13 0 0 81
Végigolvastam az eddigi hozzászólásokat és ezek jutottak eszembe:

1. Mi a jó film? (Többek között) ez is nagyon szubjektív dolog. Nekem az a jó film, aminek megnézése után úgy jövök ki a moziból, hogy ez tetszett. Ez lehet művészfilm is vagy kommersz is. Nekem például nagyon bejött a Féktelenül vagy a Közellenség, és az utóbbi évek egyik legjobb magyar filmjének a Miniszter félrelépet tartom (szégyen vagy sem). Nálam leginkább az általam félművésznek nevezett filmek jönnek be, amik valahol a kommersz és a „művész" határán vannak, talán egy kicsit közelebb a művészhez, de lila köd nélkül. Meg azok, amik a maguknak állított mércét elérik, sőt meg is haladják. Ha a mérce csak a szórakoztatás, attól még a film lehet zseniális - a maga nemében!
2. Mi a művészfilm? Ez megint nagyon nehéz kérdés, erre talán Hitchcock az egyik legjobb példa. Míg élt, Amerikában a kommerszhez sorolták, miközben Truffaut-ék az egeik magasztalták.
3. Mi a szép film? Nekem az eddig látott legszebb film talán a Hullámtörés, de néha bizonyos jelenetek is nagyon meg tudnak fogni. Tarkovszkij Andrej Rubljovján majdnem elaludtam, de a harangöntéses jelent önmagában mégis a filmtörténet egyik legszebb jelenete szerintem.
4. És egy teljesen szubjektív megjegyzés: néha azt is érdemes megnézni, hogy ki készít egy ilyen művészetnek nevezett terméket. Mert lehet, hogy baromi nagy rendező, de mint ember elviselhetetlen és a mellette dolgozókat - akik szintén részt vesznek a mű elkészültében - a művészet nevében magasról leszarja. Ezt tapasztalatból tudom és ilyenkor nehéz elválasztani a műt a készítőjétől.
Bocs, ha egy kicsit bő lére eresztettem, de eddig már annyit írtatok és én csak most vettem észre a topicot.