A sinfej ma már majdnem teljesen egyforma. A sinmagasság még különbözik (A ROCO sinek ma Code 80 azaz 80/1000 Collos a Tillig meg ha jol tudom (nézd meg a WEBen) 2.1 mm magas.
A fejszélesség majdnem azonos, a Tillig egy kicsit szögletesebb (=kisebb surlodás).
Kerékcserére csak akkor van szükség ha:
1. a régi kerék abroncsa magasabb mint a szabványban megengedett 1,2 mm. (NEM)
2. ha az átmenet a futofelület meg az abroncs között nagyon éles (beakad a sinbe). A modern kereknél ez az átmenet majdnem észrevehetlen (parabolára hasonlo görbe).
A második pont az a régi sinekre is fennáll, mert optimális esetben ott is csökken a surlodás. Ez azért fontos, mert minél nagyobb a surlodas, annál több energia kell, hogy a kerék a sinen gördüljön, azaz, ha nincs elegendö energia (suly, vezetés stb.) akkor az leugrik a sinröl - azaz kisiklik a vonat.
Nézd meg néhány szakkönyvben (még talán a valamikori Petrik Otto könyvében volt ez a probléma a legjobban leirva magyar nyelven) azt egész probléma megbeszélését.
A NEM szabványokat magyarul eddig csak az emlitett könyvben (kb. 30 éves) illetve az eddig utolso magyar Vasutmodellezes nevü könyvben láttam. Lehet, hogy a MAVOE-ban (ha még létezik) valaki szintén tud segiteni.