rezgaras:
"Még meglévô modellek magyar színekre való festése sem lehet nagy üzlet, hiszen a Roco MÁV EC kocsikat is levették a listáról. "
Bocs, de a Roco MAV Gosa kocsijai limitalt kiadaskent jelentek meg, az Erkel str. biztatasara. Az osztrak Z1-es kocsik atfestesevel szulettek meg, igaz a 2.o. eloszor elbaltaztak, mert lehuzhato ablakkal keszultek.
1000 db-nal tobb nem is jott ki beloluk, az aruk anno 3000 HUF volt, de mar hallottam eleg zuzos mostani arrol is.
Az Y-kocsik is szinten kulonkiadasok voltak, errol az Erkel utcai bulletin irt.
Ket verzioja volt: egy Zabszemes, meg egy Nemeth Andor -fele szeria. Ez utobbi kicsit tobbe kerult.
Az azonban sajnalatos, hogy a talan a gyori -41-es kocsicsaladhoz hasonlo kocsik -80-as palyaszamcsoportkent jelentek meg:-(((
Masreszrol az erkeles atalakitasok is 5 szamjegyu arukhoz kepest nem fedik a valosagot (pl. podgyaszkocsi legbefuvoval, 7 db Kuckuck-szellozo az 1.o-on), de ha a vasutb. topicba bemutatjuk a modellek kepeit nemcsak a szemelykocsis, hanem a gepesz szakertok is rohogogorcsben fognak fetrengeni:-)))
Ezek a jarmuvek elsosorban nemcsak a magyar piacot celoztak meg, hanem a nemet es az osztrakot.
Tapasztalatim szerint Ausztriaban nagy erdeklodessel kiserik a magyar modelleket. Sajna ok nem ertenek hozza, es a sarga-zold festesu Gyesev csorgot ugy veszik, mint a cukrot, zold-sarga festesu vezerlokocsirol nem is beszelve! (tudtommal ilyen kocsija speciel nincs a Gyesevnek, dehat ha a piacon erre is van kereslet..:-((((