rezgaras Creative Commons License 2000.11.04 0 0 1517
joem írta:

> 'szt mér? Ha egy kiállításon lehet egymás melletti vágányokon MÁV, HÉV és BKV BoGar
> fotóján, ráadásul madzag nélkül, akkor mi is a baj a metróval?

Félreértés ne essék: semmi bajom nincs azzal. hogy valaki olyan modellt épít, amilyet csak akar. Egy kicsit berzenkedem ugyan a gondolat ellen, ha nem létezô mozdonyok modelljeit nagy sorozatban árulják (lásd Marklin nagy háborús Malletja, aminek az eredetijét soha nem építették meg, de még a tervei is csak vázlat szintjén voltak meg). Persze egyedi darabok érdekesek lehetnek, mint mondjuk a soha meg nem épült 415-ös vagy 524-es. Az ilyen modellek is jók - de szerintem inkább csak vitrinmodellnek. Végülis amikor terepasztalt építünk, akkor valamilyen szinten a valóságot másoljuk, a nem létezô mozdonyok pedig nem tartoznak a valósághoz. Ezzel a fáradsággal akár StarWars járműveket is rakhatunk oda :-)

A metró is valahol itt van. Nagyon érdekes, mint járműmodell, de azt hiszem, legtöbben azt szeretjük ebben a hobbiban, ha a modellek egy terepasztalon futnak, valamiféle forgalmat utánoznak. Engem legalábbis kicsit szíven ütött, amikor egy bennfentes MAVOE-s a modellemrôl kijelentette: mivel nem tud 440mm-es sugarú íven elmenni, ez csak egy vitrinmodell!

És tulajdonképpen ide címeztem a megjegyzésemet a metró terepasztaláról. Persze igaza van minden hozzászólónak, a felszíni metrót már lehet modellezni (bár fenntartom a véleményemet, hogy egy kicsit unalmas lehet), és a Kôbánya-Kispest (BoGar) szintén egy téma, de ebben a metró csak mint színfolt szerepelne. (maga az állomás meg óriási nagy lenne)

Előzmény: joem (1510)