Sziasztok!
Új tagként nézegetem a Fórumot és olvastam pár témát, amihez szeretnék hozzászólni.
Magamról csak annyit, hogy 1 hónapja váltam meg 1998-as Bravo 1.6sx-emtol és most egy Alfa 146-ossal ismerkedek. Így Alfa téren még új vagyok, de a Bravo-ról van tapasztalatom asszem. Nekem sikerült a 2 év alatt 75 ezer Km-t belehajtani a Bravo-ba, de semmi panaszkodni valóm nem lehet rá, jó kis gép volt (illetve még az is).
Eloször az AF-es HGT-hez:
Egy hónapja vittem én is eredetiségvizsgára a Bravo-mat és ott elmondták, hogy sajnos az olasz autóknak (Fiat, Alfa) gyengéje a motorszám, mert olyan helyekre ütik be, ahol 1-2 év alatt berozsdásodik és ezért elöbb-utóbb a legtöbbe AF-es motorszám kerül. Ennek legfobb oka, hogy csak nálunk foglalkoznak a motorszámmal, külföldön az alvázszám boven elegendo az azonosításhoz. Sajnos emiatt persze mindjárt az autó "rossz" eredetére gondolnak az emberek, ami eléggé rontja az autó értékét. Én amúgy az Autóklubnál voltam, ahol elég sokáig tisztogatták a motorszámot, (eleve alig lehet hozzáférni) de a végén nem volt vele semmi gond. Lehet, hogy vannak helyek, ahol gyorsabbnak találják, ha AF-s számot adnak az autónak?
Nyikorgó váltó:
Ez is egy tipikus Bravo betegség. Nekem is nyikorgott és a fórumban már leírtakhoz hasonlóan orvosolták a problémát. Az egész csak annyi, hogy egy kenoanyaggal befújják a váltokart, miközben valaki hevesen mozgatja a váltótkart belülrol. Mivel a váltóhoz hozzáférni csak alulról lehet, az autót fel kell emelni, és miután a rendszer beszedte az anyagot, már nincs is többet hangja.
Én még a következo tipusbetegségekbe szaladtam bele:
hátsó ablaktörlomotor: 1 éven belül megadta magát, garanciában cserélték;
féltengely gumiharangszett (benne van a csapágy is): ez is 1 év után elhasználódott és csöpögött az olaj, csere után minden OK volt;
kalaptartó zörgés: sokan nem is gondolják, hogy ez is orvosolható, én is sokáig azt hittem, hogy a beépített hangfalaktól van, aztán a szervízben igazítottak két csavaron és megszünt.
Hát elsore ennyi!