Hát franc se tudja mi a jó technika, de sztm ezt nem lehet tudatosan tanulni, nem ilyen önszuggesszió vagy hasonló, azt hiszem alapvető ismeretek kérdése az egész, hogy bármerre el tudj indulni.
Sokszor ott rontják el a dolgot, hogy elveszik az ember kedvét bizonyos dolgoktól még fiatal korban, jó pl. erre a matematika és más reál tárgyak oktatási módszere a közoktatásban Mao.-n
Szóval elszúrják nekünk, gyermekkorban egyébként többé kevésbé el is dől ez a kérdés, ui. akkor tanuljuk meg alkapvetően az infokat megszűrni. Alapvetően pl. az érdekes nemérdekes kategóriák mentén, aztán később már a hazsnos nem hasznos értékpárok is megjelennek stb.
Nem tudom miért pont a haszontalan dolgokra tapadsz, de valószjnűleg az agyad nem tartja őket haszontalannak, és vannak szituk amikor igencsak jól jönnek, az illik tudni dolgokat persze meg gondolom nem is jegyzed meg. De őszintén az "illik tudni" dolgokat a legyen ön is milliomoson kívül hol kellene felhasználnunk a mindennapi életben? Jóformán sehol.
Pont ez a baj a közoktatással is, ilyen gyakorlati analfabétákat termel, aki nem tudja pl. mik az alapvető alkotmányos jogai, vagy teszem azt mit csinál az Alkotmánybíróság, de mondjuk elvileg tudja mettől meddig uralkodott VII. Henrik, vagy hogy a ciril írásjeleket Method és Ciril alkotta meg... Az annyit szídott angolszász okattási rendszer legalább nem nyomatja tele a gyerekek fejét ilyesmivel, hanem van nekik igazi állampolgári ismeretek stb.
Hát ha mondjuk a szűrés után Szerb Antal ugrik be az pont ennek az eredménye lehet:)