etwg írta:
> most probalok egy-ket gondolatot hozzafüzni az
> elmondottakhoz
Az én tapasztalataim majdnem 1:1-ben ugyanezek voltak.
> Amerikaban csak egy néhany modellgyár gyárt saját
> keretein belül modelleket:
>
> Athearn,
> MDC Roudhouse
> Stewart
> Mantua
> Lineol
Ezt azt hiszem, félreütötted, helyesen Lionel
> American Flyer
> Browser
> stb. A lista biztosan nem teljes.
Háát - hirtelen nem tudnék mást mondani!
Azt hiszem azonban, Stewart, ha mást nem, a sasszit importálja Kínából. És meg kell jegyezni azok számára, akik nem ismerik ezt a piacot, hogy Lionel és American Flyer nagyobb építési nagyságban utazik.
> Az amerikaiak erre már régen rájöttek, ezért van ott az az
> örökös mozgolodás a piacon, cégek jelennek meg és tünnek
> el. A modellek nagy része csak akkorkaphato, amikor azok
> éppen piacra lettek dobva, hogy utána sokáig eltünjenek.
> Ilyen pl. a Rivarossi Big Boy-a is, amit volt olyan idöszak
> amikor 4 évig nem lehetett beszerezni
Ez tényleg így van, bár szerintem a Rivarossi erre nem a legjobb példa. A 4 éves kimaradás azt hiszem, a modell átdolgozásához kellett. A régi Rivarossi mozdonyok európai NEM kerekekkel voltak felszerelve, amit az amerikaiak gúnyosan csak "pizza-cutter"-nek hívnak (talán mindenki ismeri a pizza vágó éles kereket..). Most már mindegyik RP25-ös kerékkel készül, és azt hiszem, a régi motort is kicserélték egy új (japán?) motorra.
De Athearn talán a legtipikusabb példa a szakaszos gyártásra. Évekig hiába kerestem "High cube" kocsit, két évvel ezelôtt meg újra megjelent.
> Az eddig legnagyobb raktárral egy denveri boltban
> (áruházban?) találkoztam, ami minden elképzelést felül mult.
Hú, voltál a Caboose Hobbies-ban? De irigyellek!!! Amikor Denverben voltam, nem volt annyi idôm két gép között, hogy bemenjek a városba. De bánom! :-(((
http://www.caboosehobbies.com/