GEORGIE írta:
> Egyebkent, ha jol kapisgalom, akkor napjainkban a
> vasutmodellek gyartasara is egyre nagyobb mertekben
> jellemzo lesz, hogy nem a modellceg, hanem egy
> kulsos vallalkozo gyartja?
rezgaras:
"
Én nem így látom. Valóban Amerikában egyre több modellt lehet kapni, amit részben vagy egészében Kínában gyártottak. De az alsó árkategóriában ez mindig így volt. Az az újdonság, hogy most már minôségi modelleket is Kínában készítik. De ezeket a kínaiak csak bérmunkában csinálják, a modellek fejlesztése és a kibocsátó cég Amerikában van."
En arra gondoltam, hogy X jonevu modellceg csak a gyartast a z kinai ceggel csinaltatja!
Talan az Overland Inc. is ide tartozik. Ugy tudom, hogy ok Del-Koreaban gyartatnak igen speci gepeket.
A LILIPUT-Bachmann SBB tartalykocsik nagyon allatok, semmit sem ront a tenybol a Made in China felirat:-)))
rezgaras:
"Usenet Newsgroup-okban néha mindezt leírják. Dejanews-szal megkeresheted"
Ez mi? Egy szamitastechnikai alfa-betanak mondhatod:-)))
A harombetus izekkel meg tenyleg kavartam. Sorry:-)) regen olvastam mar MR-t:-)))
rezgaras:
"Megvan neked mind a három kötet?"
Anno egy 1998-as kiadasu International Modelleisenbach Almanach (sorry, de anemetet nem birom) c. konyvet szereztem be. A cimlapon az ICE korical.
Momdjuk fizikailag ket resz van benne: HO, TT+N+Z
Gondolom a 3. kotetben a HO-nal nagyobb mokak szerepelnek:-))
A LIMA-nak tenyleg hullamzo a minosege, de jobb, mint a Jouef, vagy a Kleinbahn. Ezekhez kepest a PIKO TENYLEG kiraly.
A mostani LIMA kin-allatbol az Eurosprinter, meg az E632/652 nez ki a legjobban, azonban eddig meg nem volt szerencsem hozzajuk.
Mivel szemelykocsis vonalon mozgok inkabb, errol van egy kisebb tapasztalatom:-)))
Mondjuk az 1991-ben 800 Ft-ert arusitott 303 mm hosszu nemet szemelykocsik joknak mondhatoak, de tobbet nem nagyon ernek, ugyanugy, mint a Zabszem 282 mm hosszu Y-kocsikert is sokallom a 10K HUF feletti arat:-)))