Kedves MrngStar!
A Szentháromság tana létezett már a Niceai és a Konstantinápolyi zsinatok előtt is. A III. századból találtak hitvallásokat, amelyek Szentháromságos hitvallások. Ugyanakkor van egy kisázsiai írás Az Apostolok Levele címmel, mely 160-170 között keletkezett, és szintén Szentháromságos hitvallás. A IV. század előtt olyan komoly megfogalmazásra, és zsinati elfogadásra nem is volt mód az üldözések miatt.
HA az apostolok unitáriusok voltak, akkor honnan a keresztelési prancs Szentháromságos volta. (Mt 28, 18)
Ugyanakkor az sem igaz, hogy az eredeti hittételeket megváltoztatták. A szombattal kapcsolatos dolgokat megbeszéltük a megfelelő topicban.
Atanáz pedig a keresztény hitet védte az eretnekségek ellen. Nem egy frakció győzött, hanem az igaz tanítás a meghamisítás ellen. Nem tudom, honnan veszed azokat a bizonyos történelmi tényeket, meg hogy Atanáz nem az igaz keresztény tanítást védte.
Én nem azt mondtam, hogy nem volt semmilyen vita. A húsvét időpontja körüli vitában mindkét álláspont bibliai volt, és végül az Egyház úgy döntött, hogy a vasárnaphoz kapcsolja a húsvétot, a napéjegyenlőséget veszi figyelembe, hogy mindig arra a napra essen a húsvét amely a feltámadás ünneplése a hét folyamán, vagyis a vasárnapra. A Szentlélek által vezetett Egyháznak volt joga ilyen döntést meghozni, éppen a Szentlélek erejében.
Azt gondolom, hogy a Jézus által alapított egyház legteljesebb módon a Katolikus – legyen az római vagy görög katolikus – egyházban van meg - ez mar egy elorelepes az eloszo kijelentesedhez kepest, bar ez magabol a dokumenumbaol -amirol most beszelunk az nem veheto ki!
Ebből látszik, hogy igazából nem ismered az Egyházat, amelyet támadsz. A görög Katolikus Egyház nem külön egyház, hanem a keleti liturgiát megőrizve része a Katolikus egyháznak, vagyis csupán a liturgiában van különbség. És a görög katolikusság nem azonos az ortodox egyházzal, amely keleti liturgiájú, és nem fogadják el a pápa vezető szerepét.
Üdv!
satya