micu
2000.10.04
|
|
0 0
106
|
Minden termék ára két részből áll: egy fix részből és egy darabonkénti előállítási költségből. Az előbbi többnyire a fejlesztési és marketingköltség, míg az utóbbi a gyártási költség. A szoftver ugyan egyedi ebből a szempontból mivel ez utóbbi minimális (azért van vagy 1-2 ezer forint+szállítási költség). Erre az összegre jön még rá a szállítási költség, vám, ÁFA amit szintén darabonként kell fizetni. De gyakorlatilag ha beletettél egy rakás pénzt a fejlesztésbe és a reklámba utána kaszálhatsz. Ez a jelenség erősen a monopóliumok felé mozgatja a piacot: ahhoz hogy elég nagy fejlesztési és marketingköltséget tudj beletenni a dologba sok pénz kell, de csak akkor tudsz eredményt elérni ha ezekkel nem spórolsz.
Ráadásul az oprendszerek esetén még van egy olyan hatás hogy a vevő azt az OS-t veszi amihez sok program van, a fejlesztő pedig arra fejleszt amit sok felhasználó használ.
Ez egyébként a HI-TECH gyártási technológiáknak köszönhetően más területen is hasonlóképp van, szvsz egy fogkrém, sampon, stb árában is minimális maga az előállítási költség. Ezért aztán ezeket a területeteket is mammutvállalatok uralják. Ez viszont míg fogkrém esetén nem akkora probléma, szoftverek esetén veszélyes lehet.
Üdv:Micu |
Előzmény: névtelen (105)
|
|