kenobi Creative Commons License 2000.10.04 0 0 3648
Itt komoly tévedések vannak.
Egy klip nem attól magas költségvetésű, hogy nercbundában pattan ki a merdzsóból a hősünk, még csak nem is attól, hogy látványos fényeket, effektusokat tartalmaz.
Ami drága, kegyetlenül drága, az a sok kis apróság, ami fel sem tűnik a tévénézőknek, csak összhatásában tűnik ki a professzionizmusa.
És itt teljesen mindegy, hogy 8mm-es filmre dolgoznak vagy korszerűbb technológiát használnak, a végeredmény mind minőségben, mind költségvetésben egyenlő lehet.
A legdrágább a jó szakember.
Ahhoz tudom a dolgot hasonlítani, hogy van két halál profi fotós, az egyik egy tízéves géppel készíti a zseniális fotóit, a másik egy 2 milliós digitális kamerával. Ha valaki meg akarja venni a képeiket, az árban nem játszik szerepet az eszköz, amivel készült.
Egyet értek azzal, hogy az ötlet fontosabb, mint a halálprofi kivitelezés.
De amatőr kivitelezés esetén a legzseniálisabb ötlet sem ér semmit, hiszen pontosan azok a finomságok tűnnek el, amelyek a tartalmat jelenthetik.
Az persze más kérdés, hogy kinek mi a jó klip.
Szerintem pl. Ákosnak jó klipjei vannak, magyar szinten mindenképpen.
A világban? A Jaromiquai, a U2, vagy Sting mindig hatalmas minőséget produkál.
(Nem akarok okoskodni, de van egy idősebb ismerősöm, aki 8mm-es kamerával készít fekete-fehér rövidfilmeket, meglehetősen komoly helyeken díjazták a munkáit, nos nála az emlegetett 10 ezer forint kb. a szemöldök 1mm-es megemelésére lenne elég. Minimalista eszközökkel dolgozik, de profi. Videoklipet még nem csinált, szerinem azt sem tudja, mi az, sajnos.)