rezgaras Creative Commons License 2000.10.02 0 0 1359
Macibb irta:

> ha jól láttam, a bronzrugó szerepe a forgóváz tartása a
> mozdony felemelésekor.

Nem csak ez. A bronzrugó kialakítása olyan, hogy hosszanti irányban engedi billenni a forgóvázat, keresztben ellenben jobban megtartja. Ha ez nem lenne, a mozdony a két golyón oldalra billenne. Ha viszont nem rugózna, nem érne semmit a megvezetés.

> a csapágygolyó - gondolom - vagy a forgóváz
> fenéklapjához, vagy a hídhoz van forrasztva.

Nincs odaforrasztva. Mind a keresztirányú hídban, mind pedig a fenéklapban (mindkettô 1mm-es rézlemez) van egy-egy furat 90 fokban besüllyesztve. A két süllyesztés között levô térben van a golyó. Nagyon óvatosan kellett süllyeszteni, mert ez adja meg a felfekvés magasságát.

A fenéklemez két csavarral van a vázkerethez erôsítve. Amikor ezeket kicsavarják, ki lehet szedni a forgóvázakat (és közben a golyó kiesik és a szekrény alá gurul). Sajnos a szekrény levételéhez is ki kell az egyik csavart venni, mert a kapcsoló a szekrény résén át bújik ki, és emiatt le kell szedni, ha a szekrényt le akarjuk venni.

> nézelődés közben rátaláltam a 326-os mozdony
> modelljére is :-)

Az majd jövôre megy a Kiállításra :-)

Előzmény: Törölt nick (1358)