Sziasztok!
Kicsit beleolvasgattam a hozzászólásokba. Azon röhögök itt magamban, hogy kétfajta (autót használó) ember van:
a) Volt már Mercedes (tartósan) a segge alatt - akármit használ ezután, csak mosolyogni tud rajta.
b) Nem volt még ilyen autója - tényleg azt hiszi, hogy jobb lehet egy Lancer, Octavia, stb.
Persze én az "a" csoport büszke tagja vagyok.
Maradjunk annyiban, hogy van a Mercedes-Benz, és van a többi autó.
(Nem vagyok kicsit sem elfogult...)
Egy autó valós minőségét nem a felszereltsége teszi. Egy Mercedes tekerős ablakokkal meg 4-sebességes váltóval is egy részleteiben százszor átgondoltabb, minőségibb jármű mint az egyébb próbálkozások.
Mindig a Mercedes diktált a többi "tanulónak". A Mercedes vezette be az Airbagot, az ABS-t, a biztonsági zónát, ...
Már a 70-es években még a mai körülmények között is technikailag hibátlan autókat gyártottak.
Üljön be valaki egy '72-es S-Klasse Mercibe. Most garantálom, hogy lehányja utána a "modern" középkategóriás autóját.
Volt szerencsém évekig 190-es meg "régi" C Mercedest használni.
Sírógörcsöt kaptam az utána használt Audi A3/A4 izéktől. Nem lehet egy lapon említeni a két autót (az Audi persze szolgálati volt).
Pont pár hete láttam a régi 190-es Mercimet egy bevásárlóközpont parkolójában. 1990-es az autó, én 1995-ben adtam el. 125.000 km volt akkor benne (ez egy Mercinél a "jól bejáratott" kategória). Most 380.000 volt az órában, és az autó gyönyörű volt.
Na ezt nem tudja egy Lancer/Octavia/Passat/...
Szokásos érv, hogy most már behozta a többi gyártó a Mercedest.
Persze, álomban.
Próbáljatok ki egyszer egy kereklámpást, vagy egy új C-t (vagy tökmindegy milyen Mercit).
Persze nem csak így beleülés, meg két utcahossz padlógáz.
Kb 10 év a különbség. Erre viszont az ember mondjuk egy München-Budapest után jön rá.