Kedves Udvari!
Kálvin jelzöivel itt most nem foglalkoznék. Ha magad nem találod meg azokat, amelyek iratát vitaképtelenné teszik, nekem miért hinnél?
Miben téved Kálvin? Igen egyszerü, de ehhez bemásolom az apostoli levél részletét:
7. Legyetek azért, atyámfiai, béketűrők az Úrnak eljöveteléig. Ímé a szántóvető várja a földnek drága gyümölcsét, béketűréssel várja, míg reggeli és estveli esőt kap.
8. Legyetek ti is béketűrők, és erősítsétek meg szíveteket, mert az Úrnak eljövetele közel van.
9. Ne sóhajtozzatok egymás ellen, atyámfiai, hogy el ne ítéltessetek: ímé a Bíró az ajtó előtt áll.
10. Például vegyétek, atyámfiai, a szenvedésben és béketűrésben a prófétákat, a kik az Úr nevében szólottak.
11. Ímé, boldogoknak mondjuk a tűrni tudókat. Jóbnak tűrését hallottátok, és az Úrtól való végét láttátok, hogy igen irgalmas az Úr és könyörületes.
12. Mindeneknek előtte pedig ne esküdjetek, atyámfiai, se az égre, se a földre, se semmi más esküvéssel. Hanem legyen a ti igenetek igen, és a nem nem; hogy kárhoztatás alá ne essetek
13. Szenved-é valaki köztetek? Imádkozzék. Öröme van-é valakinek? Dícséretet énekeljen.
14. Beteg-é valaki köztetek? Hívja magához a gyülekezet véneit, és imádkozzanak felette, megkenvén őt olajjal az Úrnak nevében.
15. És a hitből való imádság megtartja a beteget, és az Úr felsegíti őt. És ha bűnt követett is el, megbocsáttatik néki.
16. Valljátok meg bűneiteket egymásnak és imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok: mert igen hasznos az igaznak buzgóságos könyörgése.
Jakab sorolja a hívök hasznos viselkedését. Kálvin ezekböl maga is többet megsért (7-11), mert irata minden, csak nem béketürö.
A betegségekröl: világosan két dologról van szó. a 14-ben: magához hívja véneket (nem presbitert!), imádkozik és megtartja az Úr (a lelket), míg a 16 szól a testi gyógyulásról.
Ja, és a megbocsátás kiemelésének is CSAK a halál közelsége miatt van értelme.
Elég komoly a különbség.
Fuly