Kedves Bell !
Hm...
Szóval azt már meg ette a .......
ha magát keresztyénnek való embert személyesen sérti ,hogy nevén nevezem a gyereket (az ördög munkáit).Azaz csak megsarkítjuk a dolgot mert úgy nagyobbat üt ! :)
Amúgy ha valaki olvasna egy kis Kálvint, akkor ahhoz képest én vagyok maga a kíméletesség :)))
Persze Kálvin sokkal-sokkal jobban ír mint én !!!
De Legyen Íme ne beszéljek csak úgy :)
részlet Kálvin a Kersztyén Vallás Rendszere c.művéből van 1559.Tehár 441 évvel ezelőt írta.Én a 1910-es kiadás utánnyomását használom 1995.
"IV könyv XIX rész Az úgynevezett utolsó kenetről.
18. A harmadik koholt sákramentum az utolsó kenet amelyet csupán pap hajt végre és pedig -így mondják- a haldoklókon és a püspök által megszentelt olajjal....Ugy képzelik hogy ennek két hatása van:a bűnök bocsánata és a testi betegség könnyítése ha ez válik javunkra,ellenkező esetben pedig a lélek üdvössége.Azt mondják pedig hogy ezt a rendelést Jakab tette akinek a szavai ezek:
Jakab levele 5:14-15
14 Beteg-é valaki köztetek? Hívja Magához a gyülekezet véneit, és Imádkozzanak felette, megkenvén ôt olajjal az ůrnak nevében
15 És a hitbôl Való Imádság megtartja a beteget, és az ůr Felsegíti ôt. És ha bűnt követett is el, Megbocsáttatik néki.
Ez a kenet (mármint a r.kat)ugyanolyan természetű amilyennek fentebb a bérmálást kimutattuk:nevezetesen szinészies képmutatás ,amelyet ok és eredmény nélkül akarnak visszavinni az apostolokra.Márk előadja (6:13),hogy az apostolok első kiküldetésükben ... megkentek olajjal sok betegeket és meggyógyultak.Erre volt tekintettel Jakab mikor azt parancsolta hogy a presbitereket ell kell hívni a betegek megkenésére....
19.És micsoda nagyobb ok alapján csinálnak szentséget ebből a kenetből,mint a többi jelképből melyek a Szentírásban fel vannak említve ?Miért nem jelölnek ki valamely fürdőhelyet Siloáh gyanánt amelyben bizonyos időközönként megfürdedének akik rosszul vannak ? Hiába lenne -mondják.Bizonnyára nem lenne hiábavalóbb mint a kenet.Miért nem fekszenek a halottakra mikor Pál a halott gyermeket úgy támasztotta fel,hogy reá feküdt.Miért nem szentség a köpésből és porból készült sár ? De hát a többiek különleges példák voltak ezt meg Jakab parancsolta !..Erősitik ugyan,hogy kenetükben még mindig ugyanaz az erő van,de mi mást tapasztalunk.Senki se csodálkozzék immár a fölött,hogy a lelkeket Isten igéjétől azaz életüktől és világosságuktól megfosztva tudatlanokat és vakokat tudtak .. megcsalni.... (Ismerős Ugyi :))))) megj udvari)
.
.
21.Jakab azt akarta ,hogy minden beteget kenjenek meg de ezek nem betegeket ,hanem félholt tetemeket kenik be zsírjukkal,mikor a lélek már-már az ajkukon lebeg,vagy ahogy ők mondják:a végső percben.Ha ezzel a szentséggel orvosság volna a kezükben amellyel vagy a betegségek keserűségét enyhítenék vagy legalább a léleknek valami vígasztalást nyújthatnának,akkor kegyetlen emberek akik soha idejében nem gyógyítanak.Jakab azt akarta ,hogy a beteget a gyülekezet vénei kenjék meg,ezek más kenőt nem bocsájtanak a beteghez csak papocskát.Hogy ők jakabnál a presbiterek kifejezést papoknak magyarázzák s azt füllentik ,hogy a többes szám díszül van alkalmazva:a szemtelenség netovábbja,mintha bizony az egyház abban az időben annyira bővelkedtek volna áldozó papok rajában,hogy hosszú díszes menetben vonulhattak volna a szentolajos korsócskák vitelére.Jakab mikor egyszerűen azt parancsolja,hogy a betegeket meg kell kenni semmi más kenetet nem jelez,mint közönséges olajból valót s nem foglaltatik más Márk elbeszélésében.
Ezek semmi más olajat nem tartanak méltónak,csak amit a püspök megszentelt,azaz amit többszörös rálehellésével megmelegített,sok mormogásával varázsszerré tett kilenc térdhajtással üdvözölt,háromszor ezekkel:Üdvöz légy szent olaj,háromszor ezekkel:Üdvöz légy szent kenet,háromszol ezekkel:Üdvöz légy szent balzsam ! Kitől vették az ilyen bűvőlést-bájolást ? Jakab azt mondja (5:15) midőn a beteg olajjal megkenetett és könyörgést mondtak felette,ha bűnökben leledzett azok megbocsátattnak neki,hogy t.i. miután bűnössége eltöröltetett a büntetésnek megkönnyítését nyeri el,nem azt értve ez alatt,hogy a zsír törli el a bűnöket,hanem a híveknek imádságai,amelyekkel a lesujtott testvért Istennek ajánlják,nem lesznek hiábavalók. Ezek meg istentelenül azt hazudják,hogy az ő szent ,azaz utálatos kenetjük által bocsátattnak meg a bűnök. Ime mennyire mennek vele ha megengedjük nekik,hogy Jakab bizonyságával kényük-kedvük szerint bátran visszaéljenek.Hogy tovább ne kelljen bizonyítással fáradnunk,saját történetírásaik is megszabadítanak. Mert előadják,hogy Ince pápa aki Augustinus idejében a római egyház élén álott,elrendelte hogy ne csak a presbiterek hanem minden keresztyének is használjanak olajat kenésre saját és övéik szükségletéhez képest.Ezt Sigebertus irja krónikás könyvében."
De mivel felrótad nekem így abbahagyom mert ez van megírva.
Áldjon az Úr !
Szia