fargo Creative Commons License 2000.09.13 0 0 6915
Jó estét!

CSiGA:
Tudok Neked egy 460-ast, ha érdekel. '95-ös, 2 literes, jól felszerelt darab, gondos tulajtól, kevés kilométerrel. Ha érdekel, dobj egy emilt...

James, Bondunk:
Kár, hogy nem tudsz talira jönni, egyre biztatóbb fejlemények vannak. A Sakálhoz mindenesetre gratula :-) Milyen feeling a pávakék?

Autohifi:
A 460-asban a rádió szintén ki-be kapcsolt, amikor a telefon belépett, és húzogatta az antennát. Idegesítô volt. A 850-ben nem húzogat, mert ott az ablakra ragasztott antenna van -- messze jobbnak tűnik, mint a 460-asé.

Infocenter:
A 460-asban, mint ahogy lore is leírta, ha úgy adtad rá a gyújtást, hogy közben nyomtad a reset gombot, az infocenter más adatokat mutatott, mint normálisan. Ezek közül egyet lehetett beazonosítani, ez pedig a tankban lévô benzin mennyisége volt. Tapasztalatom szerint a 460-as infocentere sokkal sikerültebb darab volt, mint a 850-esé. A benzin állását például nagyon korrekten mutatta, lehetett tudni, hogy egy "csík" 6 liter benzint jelentett. Elég pontos volt, csakúgy mint a maradék benzint mutató adat. Ráadásul ezt a műszert kalibrálni is lehetett, már nem emlékszem hogyan, de le volt írva a manuáléban. A 850-esben a benzinszintet visszajelzô műszer elég pontatlan, sokszor akár 10 literrel is kevesebbet mutat, mint az aktuális érték.

A még megtehetô távot a 460-asban az utolsó 30 km alatt számolt átlagfogyasztásból kalkulálta, az tuti. Valószínűleg az S40-nél is így van. A 850-nél erre vonatkozó adatot nem találtam.

Már csak foltokban emlékszem dologra, de a 460-ban akkor aludt el az égôhibát jelzô lámpa, amikor elôször ráléptél a fékre. Nem az összes izzót figyelte, hanem csak a fôbb lámpákat: a féklámpát, a tompítottat, a hátsó helyzetjelzôt. Az index hibájára a zöld nyilacskák dupla sebességű villogása utalt.

Ami az ABS-t illeti, Oya mesternek nincs teljesen igaza: az ABS igenis hosszabb féktávot produkál, az egyetlen elônye, hogy vészfékezésnél a kocsi irányítható marad, ellentétben a blokkoló kerekes fékezésnél, ahol is a kerekek irányíthatatlanul csúsznak. ABS-szel vészfékezni úgy kell, mint anélkül: a veszélyt észlelve azonnal teli talppal nyomni a pedált. Ekkor adódik a legrövidebb féktáv. ABS nélkül is blokkoló kerekekkel állsz meg leghamarabb, csak alkalomadtán trükközni kell: kerülô manôverhez kicsit fel kell engedni a pedált, hogy a kerekek visszanyerhessék a tapadásukat. A lényeg a maximális erôvel történô fékezés, közben a kuplungot is ki kell nyomni. Na ki mondja meg, miért?

Bálint Zsófi :-)
A Volvo által használt betűtípusok:
A Volvo, csak hogy egyszerűbé tegye a dolgunkat, terveztetett magának külön betűtípusokat:
Volvo Sans, fôként táblázatokhoz, technikai ismertetôkhöz, stb.
Volvo Serif, ezt kenyérszöveghez használják.
Volvo Broad, (szerintem Te ez utóbbit keresed,) ez a reklámokban, magazinokban és belsô nyomtatványokban stb. a címsorokhoz használt betű.

Mivel ezekhez a fontokhoz nem tudtam hozzáférni, kényszermegoldással élek. Régebbi Volvo manuáléra hivatkozva a Sans helyett Helvetica megy, (illetve Frutiger, mert nekem az az egyik kedvencem,) a Serif helyett Times, a Broad helyett meg egy ahhoz elég közelálló típus, a Letra katalógus Block Condensed néven ismeri, és a Bertholdé a copyrightja, nálam Gothic821 (?) a neve. Mivel én Mac-en dolgozom, ezért kevés az esélye, hogy használni tudd, de megfelelô software-rel lehet konvertálni PC-s formátumba is. Ha kell, elküldöm.