etwg
2000.09.07
|
|
0 0
1174
|
Kedves barátom,
távoll áll tölem Téged bárhogyan is minösiteni, csak arra akartam a figyelmedet felhivni, hogy a bizber sokkal bonyolultabb mint azt az ember gondolná, és sok mindent teljesiteni kell mielött azt akár probaüzembe is helyezik. Ilyen feltételeknek a PC sohasem felelhet meg (csak a modellvasuton), mert nem az a feladata. A PCét csak mint interfacenek szokták bevetni ilyen feladatokra, söt arra is csak mértékkel, (mert mivan akkor ha tisztelt kezelö éppen a legujabb agyonvirusozott programot játsza be, hogy valami értelmes (!) dologgal is töltse a szabad idejét).
Ilyenkor aztán mit kellene tenni, leállitani a közlekedést, amig ki nem szedik a virust a rendszerböl, esetleg formátolni a lemez (sicc!). Betiltani ilyesmit nem lehet, ezért inkább kerülik a PCk alkalmazását olyan helyeken, ahol a biztonságnak igen fontos szerepe van (Vasut, légiközlekedés stb.)
Ez a lényeg a dologban, és nem hasonlithato össze a boritékozo automatával, amelyik a legrosszabb esetben összetépi a boritékot, de nem megy át a kezelöjén. A vasutnál a biztonsági elemek egy része igenis a perifériákban van (pl. a foglalást jelzö relé konstrukcioja ilyen, de ilyenek a jelzök tápfeszültségét ado trafok is, amelyek, pl. azonnal visszajelzik a központban, ha kiég mind a két vörös égö, stb.).
Azt, hogy melyik váltot kell zárni, állitani stb. már lehet megbizhato elektronikával is helyettesiteni, de pl. a vágányzár (nem a vágányut-zár) mechanikus a megfelelö biztonsági elemekkel.
Elöször a rendezö pályaudvarokon használtak számitogépes vezérlést, mert ott aránylag kevés személy fordul elö, gyorsan és hatásosan kell az utakat állitani. Itt még a höskorban is csak egy nagyon egyszerüsitett bizber volt. Itt nem ügy pl. a válto felvágása, amiért a személyipályaudvarokon bizony komoly jegyzökönyvek és büntetések következtek, és sokáig állt a forgalom. |
Előzmény: Albertus (1172)
|
|