Na jól megkaptam, mindenki engem ostromol :-))))
OPi!
Rendben legyen fökategória, de a többit fenntartom. Egyébként szerintem a sportkocsi fogalmába nem tartozik bele a nagy, limuzin karosszéria.
Blindmouse!
A sportkupé szerintem leginkábbis, csak egy karosszéria építésre vonatkoztatható. És SZVSZ valahol egy értelmetlen jelzö-halmozás, hiszen a kupé már eleve a sportosságot jelenti, a limuzin praktikumával szemben.
Azért ne haragudj meg, de egy Eclipse max. a 944-es Porschéval sorolható egy osztályba. A 911-es kissé kakukktojás ilyen szempontból, mert csak a turbo változatokat sorolnám a szupersportkocsi kategóriába, míg a többi valahol a GT és a roadster közé esik, mert a vezetöi tudás, amit igényel közelebb esik a roadsterekhez (föleg a régebbi modellek) meg a menetdinamikája, vezetési élménye, míg a kaszni, súly és ilyenek alapján a GT-khez.
A 3000 GT-böl is csak a csúcsmodellröl érdemes beszélni, és az a GT kategóriába tartozik. Az autó nem az a kifejezett szlalommüvész, alapvetöen nagy távolság nagy tempóval való biztonságos, kényelmes megtételére szolgál kupé karosszériában.
HondaVuk!
A TT-röl már korábban leírtam a véleményem a Japánt vagy németetben. Az egy elfuserált techno-szörny szertintem és még sokan mások szemében (többek között olyanéban is, aki él-hal az 5-10 évvel ezelötti Audikért). Ök se tudták, hogy mit csináljanak, mert meg akarták fogni a Beetle-t gyengének érzö, de designját kedvelö emberkéket, meg akarták fogni az Audit, mint sportautót szeretö, hívöket, beleraktak mindent, amit a polcon találtak és útra tették.
A SPORTAUTÓNAK kell kompromisszum mentesnek lennie. Az átlag autós számára az vezethetetlen, használhatatlan. Most képzeld el azokat, akik vesznek, kapnak egy sportosabb, de még mindig civil közlekedésre szánt autót, és még azzal is olyanokat bénáznak, nem tudnak elindulni, stb. A másik topicban írtam az 1963-as Lamborghini V-12-röl. Az volt a legelsö személyautó-motor, amit ott készítettek és azért nem került bele a széria-modellbe, csak a prototípusba, mert Feruccio Lamborghini egy olyan autót akart készíteni, ami vezethetö is, nem pedig egy versenyautót.
Homológ: eredetileg az ilyen autókat azért árulják utcai változatban, hogy a versenyeken használt modellek megfeleljenek a FIA adott géposztályra vonatkozó elöírásainak pl: egymást követö 12 hónapban legyártott 5000 darab autó. Mellesleg mivel nem csak gyári csapatok indulnak pl. a rallyban azoknak is kell valamilyen használható ütöképes autó (bár így is meglátszik a különbség a támogatott, és az egyedileg fejlesztett-hajtott kocsik között).
Öncélú, átlagos vezetöi képességekkel autózható autók: öncélúak, mert kevés a praktikum bennük, általában csak két teljesértékü üléssel rendelkeznek, korlátozott csomagtérrel, valamint próbálják nyújtani a sportos vezetés valamilyen szintü élményét. Ugyanakkor ezek az autók nem igényelnek komolyabb felkészültséget a vezetötöl, sokesetben valamilyen kommersz modellen alapszanak kicsit feszesebbre hangolt futómüvel, erösebb motorral, más áttételezésü váltóval.
Az én definícióm szerint nem fér bele a Suzuki, ha belegondolsz, mert azt alapvetöen nem erre csinálták és egy ültetéstöl, meg egy erösebb motortól nem válik azzá.
De valóban a meghatározásom nem teljes. Talán írhatnék egy FIA szintü szabálykönyvet :)), hogy mi számít sportautónak. De mostmár kíváncsi vagyok a Te véleményedre is.
Azt egyébként nem tudom, hogy honnan veszed, hogy az Alfa 156 sportautónak neveztett, mert mégcsak nem is sportlimuzin. A 156 és 166-os Alfák a saját kategóriájukban középkategória, felsö-középkategória sportos jellegü típusok. Ez részben mesterségesen keltett, fenntartott márka arculat. De SEMMI köze a sportautóhoz. Ezt sportosabb vezetést igénylö embereknek készítették, akik hajlandók valamicskét áldozni a tágasság-praktikusság témaköréböl az elöbbi kedvéért, de szükségük van a 4 ajtós autóra.
lore!
Majd keresek néhány idöadatot, meg sebesség értéket ilyenekröl.
Hü de hosszú lett!