HondaVuk Creative Commons License 2000.09.07 0 0 17
Ordas írta a japánt vagy németet topicba, hogy a TT miért nem sportautó. Úgy látom senki nem akarta kihúzni sportos autók közül, ezek szerint lehet, hogy helyes az ítéletem? Szerintem egyébként azért nem az, mert ha a tervezők a designak alárendelik az aerodinamikai szempontokat (és most közömbös az, hogy ez karambolhoz vezet-e vagy sem), akkor az nem lehet sportautó. Mert ugye egy sportautónak kompromisszummmentesnek kell lennie!

fastcar szerintem is jó a kategorizálásod, csak két pontot nem értek: mi jelent a "homológ" szó és mit értesz "Öncélú, átlagos vezetöi képességekkel autózható autók" kifejezésen?

"Alapvetöen a sportkocsi klasszikus meghatározása: könnyü építésü, rugalmas, robbanékony autó, viszonylag kevés praktikummal megáldva."

Ezzel nem értek egyet! Lehet, hogy én filozófikus alkat vagyok, de szerintem a tervezési ideológia határozza meg, azaz az, hogy maximális vezetési élményt nyújtson, magas műszaki tartalommal rendelkezzen és a rendelkezésre álló erőforrásból a maximumot hozza ki (kanyarstabilitás, gyorsulás, közvetlen kormányzás, stb...). A te definíciód szerint egy 120 lovas suzuki (lásd korábban) is sportautó lenne, mondjuk malomkeréknyi kormánykerékkel, 13 collos acélfelnikkel és lila szinben. Ez viszont az én verziómba nem fér bele. Sőt, a turbós lada sem fér bele (rohadt jól gyorsul, de nem sportautó).
Frappánsan úgy fogalmaznám meg, hogy minél jobban hasonlítson egy versenyautóra, mind felépítésben, mind technikájában. Tudom, hogy sokféle versenyautó van, éppen ezért van sokféle sportautó is, pl.: S2000 és Lancer EVO és Diabló mind teljesen különbözőek, de mind ugyanolyan jók, csak egy más kategóriában.