Szerintem ezt ennél több kategóriára lehetne bontani, mert azt talán Te is érzed, hogy egy Integra meg egy Ferrari 550 nem egy kategória.
Ezenkívül a Ferrarinak is vannak "nem sportkocsijai".
Alapvetöen a sportkocsi klasszikus meghatározása: könnyü építésü, rugalmas, robbanékony autó, viszonylag kevés praktikummal megáldva.
Ma az autósportnak annyi ága van, hogy általános érvényü kijelentést tenni nehéz, hogy ez alapján mi felel meg a sportkocsi szónak leginkább.
Én a sportkocsit tovább osztanám:
Öncélú, átlagos vezetöi képességekkel autózható autók (Mazda MX-5, Alfa Spider, Honda S2000,...)
Roadsterek (Lotus Elise, Super 7, Caterham,...)
Utcai homológok (Subaru WRX, Mitsu Evo, Ford RS Cosworth,...)
GT-k (Ferrari 456 GT, Maserati 3200, Maserati Ghibli, Aston Martin DB7, Bentley Azure, Continental,...)
Szupersportkocsik (Lamborghini Countach, Diablo, Ferrari F40, F50, McLaren F1,...)
Tehát ennyi szerintem a legkevesebb kategória, amit fel lehet állítani