Kedves Yag,
Való igaz, nincs jelentősége a terméknek, hiszen az MLM nem termékhez kapcsolódik, hanem egy értékesítési csatorna. El kell ismernem, hogy a legjobb pénzszivattyú, hiszen ezzel a módszerrel onnét is lehet pénzt szivattyúzni, ahol más módszerek már sikertelennek bizonyulnak.
A probléma nem a hatékonysággal van, hanem a módszer morális vetületével.
A szervezet egy érdekháló amely átrajzol minden korábbi emberi kapcsolatot. Szétrombolja az őszinte bizalmi kapcsolatot.
Ugyanis, ha "szponzor" a teljes igazságot elmondaná, senki se lépne be. Például azt, hogy aktív tagok hány ezreléke szerezhet felmutatható jövedelmet a hálózatban. Hogy az értékesítés költségei az alsó szinteken csapódnak le. Hogy tilos ráfordítás/haszon elemzést csinálni mert akkor azonnal kiderül, hogy mindenre alkalmasabb az MLM, mint pénzcsinálásra. Hogy elvileg bárki alkalmas arra, hogy sok pénzt keressen, de csak azoknak a karizmatikus vezetőknek van esélyük, akik képesek zombivá hülyíteni a csoportjukat. Hiszen, ha felébrednek az üzlettársak, azonnal pénzkereső foglalkozás után néznek, és abbahagyják az az MLM evangélium hirdetését.
Ez pedig a pénzszivattyú leállását jelenti. Ezek után meg csak a kitüntetések, jelvények, címek, sikertörténetek meséi maradnak, meg a hálózat másodlagos lefejése , ami alatt azt értem, hogy a megmaradt üzlettársak saját fogyasztása valamit azért még hoz a konyhára, fokozatosan csökkenő hozam ellenére is.
Hiszen demonstrálni kell az üzlettársaknak a barátaik előtt, hogy ők jó dolgot ajánlottak elfogadásra, és nem akarták becsapni őket. Meg az emberi psziché tehetetlensége. Olyan nehezen adja fel az ember a reményt...
Üdv, Drift