Jó kis autók a 323-asok is, és nagyon megbízhatóak. Több tulajtól hallottam, régebbi-újabb típusoknál, hogy évekig csak olajat meg benzint kellett beleönteni, és imádták.
Van egy ismerősöm, volt neki régebben Audi100, Volvo, meg mindenféle autó. Amellett dícsérte a német autókat, hogy azok azért ott vannak, azok nagyon jók, megbízhatóak. Mígnem vett egy Mazda323 Sedan-t, asszem '91-eset. Nem volt egy full extrás, csak amolyan családi változat, de egyre jobban tetszett neki. Mondták neki a Mazda szervízben, hogy azt a típust nagyon becsülje meg, mert azzal semmi gond nem lesz. Nem is volt... Kb. egy-másfél év múlva találkoztam vele, egy négyéves, gyönyörű, nagy Mazda626 Comprex Diesel kombija volt, lecserélte a kismazdát. Azt mondta, ezután csak Mazdát fog venni. A másikba belehajtott 140000(!)km-t, semmi gond nem volt vele. Csak olajra, benzinre, meg a cserélendő dolgokra kellett költenie (fékbetét, vezérműszíj, ilyenek).
A 323-ról még annyit, hogy az egy alacsonyabb kategória, mint a 626, általában nincs annyira felszerelve, egyszerűbb, kisebb. (Most nem a full extrás, turboinjektoros változatokról beszélek, vannak olyanok is, sportőrülteknek :) Akinek viszont megfelel, annak tökéletes. Ez persze az én véleményem, én már maradok a 626-nál :)
Van a Mazda323F, '90-'91-es, ha jól tudom, ami iszonyat jó autó. Olvastam róla egyszer egy tesztet. Asszem 120000km-ig teszteltek egy új autót, írták, hogy mikor mit kellett cserélni, javítani. Egyedül a gyári rádiósmagnóval volt gond állandóan, mikor kicserélték egy Balupunktra, utána azzal se :) Különben csak vezérműszíjat cseréltek, meg fékbetéteket (meg lehet, hogy még valamit, amit a km-ek miatt muszáj volt).
Szóval a lényeg, én még nem beszéltem olyannal, akinek Mazdája volt, és megbánta volna. Ha tetszik egy 323-as, és jó állapotban van, nem hiszem, hogy rosszul járnál vele. ;)
Pigmy