A vonalbontás adatforgalom hiányában a net-szolgáltatótól függ, általában 1-5 perc között van ISDN-en, analógon nem nagyon használják, de pl. az InterWare igen, ott 10 perc.
Nem tudom mennyire szabványos, de pl. a ZyXEL-nél van rá megoldás:
Az S124-es regisztert mint "idle time" visszaszámlálót használja, másodpercenként számol, ha eléri a nullát, küld egy dummy PPP csomagot a túloldalra, és visszaállítja a számlálót a kiindulási értékre.
A funkciót az ATS124=0 parancscsal ki lehet kapcsolni (ez az alapértelmezés).
Amúgy maga a lebontás egy teljesen normális folyamat a szolgáltató router-e részéről, hiszen a kapcsolat felépítése 5-10 mp. (szemben az analóg modemek legalább fél percével), sőt, akár 1 mp is lehet, ha a login nem név, jelszó stb. azonosítása után megy végbe, hanem a hívó fél telefonszámát azonosítja a router.
A probléma itt a Matáv "sikerdíja", ami miatt (egy szolgáltató oldali) szerver-karbantartás miatt kb. 5 órán keresztül átlag 6-szor próbált fellépni a gépem percenként :(
MÁS:
Tudja valaki, hogyan lehet megoldani, hogy ha 128K-val lépek fel (TA szinten megvalósított MPPP), akkor a második hívás ne ugyanarról a számról, hanem a végpont második (vagy harmadik) számáról történjen? Így ugyanis (mindkét hívás azonos számról megy ki) nagyon nehéz ellenőrízni a részletes számlát.