granturismo Creative Commons License 2000.08.16 0 0 390
Jó reggelt.

Mindenki!

Leegyszerusítve a lambda szonda az elégetendo üzemanyag mennyiségére van befolyással (a káros gázkibocsátás függvényében), ami az esetek többségében a szegényebb/kevesebb keverék irányába hat. Nyilvánvaló, hogy a lambdaszonda ilyen beavatkozásakor a menetteljesítmények romlanak. Ha a katalizátort kikötöm, a számítógép a lambda szonda változó ellenállását egy fix értékkel helyettesíti, a szabályozás nem torténik meg. Ezért szerintem HEC autójának a menetteljesítményei a "muvelet" következtében javultak a fogyasztás/károsanyagkibocsátás rovására. SZVSZ egy próbát megér, de hosszabb távon biztosan káros a katalizátorra. A gyújtó/befecskendezo rendszer egyensúlya hosszú kisérletezgetés, mérés, számítás eredménye. Az üdvözíto megoldás SZVSZ nem egy elem "radikális" eltávolítása, hanem egy jó kis chiptuning amikor ezt a bizonyos egyensúlyt az adott autópéldányra optimalizálják.

Üdv HEC!
A garanciával igazad van. Én azonban nem igazán izgattam magam miatta. Ezt én nem ajánlom senkinek, csak a privát hozzáállásom.
A lambda szonda a Fiatunknál futobetétet is tartalmaz, nem írom le miért.
A vezetékek: Sárga,Fekete=futés
Fekete/Ibolya,Barna/Fehér=szonda