Hi!
Visszajelentés: OK, gondoljunk mondjuk a régi PIKO váltókra. Ez tudott vezérelni egy másik váltót, vagy egy jelzőt. A jelzőknél nem az égőt kell kapcsolni, hanem az egész relét, mert egyszerűbb (a relé átkapcsolja a másik izzót, és szigeteli/összeköti a vágányszakaszt). A relé is helyettesthetű elektronikával, de én spec. nem cserélném ki. Így életszerűbb, és szerintem könyebben javítható, nameg olcsóbb is. Tehát terepsztalon belül működik a visszajelzés, de ez kevés, a számítógép felé hogyan jelentünk vissza?
Sebesség: ez elméletileg könnyen megoldható, de akkor már tényleg egy kirakati valami lesz a dologból, nem pedig egy irányítható terepasztal.
A tárolt program alapján való működés is megy így, ez csak programozás kérdése.
Segítsetek kitalálni a visszajelentést!
Ja, megvan a Rádiótechnika visszamenőleg a '70-es évekig. Valamelyik évben volt egy sorozat, digitális vasút-vezérlés címszóval. Ebben egy külön ISA kártyát kellett építeni, azt bele a gépbe, meg még rengeteg bonyolult elektronikát bele a mozdonyokba...érdekel valakit? Talán meg tudom keresni.