Törölt nick Creative Commons License 2000.08.07 0 0 1008
Hi!

A számítógép-vezérlésről: én sajátságos módon képzeltem el. A számítógép párhuzamos portját viszonylag könnyű programozni. Ezeken valami +5V-os feszültségek szaladgálnak, ez nem elég egy váltó/jelző/akármi meghajtásához; tehát a porton csak egy kis elektronika lóg. Ez nem más, mint egy dekóder, egy db. IC, aminek a kivezetései optocsatolókhoz vannak kötve. Ezek az optocsatolók hajtják meg a váltókat. Ráadásul az optocsatolók alkalmazása már csak azért is előnyös, mivel fizikailag leválasztja a vasútüzemet a számítógéptől. Az optocsatolók mögött természetesen kapcsoló-tranzisztorok voltak, megfeleő méretben. A váltóknak/jelzőknek/akármiknek teljesen mind1, hogy egyen vagy váltakozófeszültséget kötsz rá, megy mindkettővel, így az egész elektronika elején egy egyenirányító van. Elég csak rákötni az FZ1-16V-ját, ebből leválasztotta a +5V -ot az ICkhez és az egyenirányított feszültséget a váltókhoz. Engem a befejezéstől már csak a programozói tudás hiánya választott el... Az elektronikát megépítettem, ki is próbáltam és működik - de mivel programot nem tudtam hozzá írni, a számítógép által kiadott +5V -ot egyszerűen helyettesítettem. Ha kell, felteszem ide vagy bárhova a kapcsolási rajzot. Az én áramköröm, ami 10 tartozékot tudott kapcsolgatni 13cm hosszú és kb. 4cm széles volt, de tetszés szerint bővíthetőre volt tervezve. +1 tartozék vezérlése pár cm-el meghosszabbította a lapot.

Ez idáig mind szép és jó, ennyire egyszerűen tudod vezérelni a terepasztalodat számítógéppel; DE ez csak az első lépés. Valójában nincsen visszajelzés, hogy tényleg átkapcsolt-e a váltó, vagy sem. Mérések szerint egy 0.5sec hosszú impulzus ehhez bőven elég, feltéve, ha nem áll éppen egy kocsi rajta, mert akkor nem kapcsolt át. Ha valaki segít kitalálni, hogyan lehetne EGYSZERŰ visszajelző-rendszert kitalálni, megépíteném bárki asztalára....

Vélemények? Ötletek?

Előzmény: crash__override (1002)