fargo Creative Commons License 2000.08.01 0 0 5639
Jó Reggelt :-)

Tegnap 'megesett' a kocsin a 105 ezres szervíz:

Munkadíj:
átvizsgálás / teszter / fojtószelep tisztítás / alapjárati motor tisztítás / motortartó gumibak csere / sportlégszűrô tisztítás / elektromos átvizsgálás /

Anyag:
6 liter olaj / 2 db tömítés / olajszűrô / 1 db vízcsôbilincs / gumibak / benzinszűrô / 1 db helyzetjelzô izzó / sportszűrô tisztító és mosó anyag.

A kocsin a motortartó gumibak cseréjén kívül nem akadt más javítanivaló, a szervíz így került bruttó 67k forintba. Nem is sok, meg voltam lepôdve.

Pedig kértem, hogy cseréljék a hátsó ajtóban a mikrokapcsolót, mert nem akart becsukott állapotot jelezni. Ezt az ajtó pár erôs becsapásával orvosolták, cserére nem került sor.

A eldurrantnak hitt wastegete szeleppel állítólag minden rendben van. Mértek turbonyomást, szerintük a sziszegô hang a tuningtôl van.

Azt mondják, a hintáztató tempomat is a chiptuning rovására írható, normális dolog.

Ez utóbbi kettôt nem tudom elhinni, mert a chiptuning után vagy 2 hónapig a kocsi nem produkálta a tüneteket. A bibik csak jóval késbb jelentkeztek. Szóval el kell vinnem a kocsit az ATC-hez, visszarakatni a régi chipet, és akkor majd meglátjuk, mi a dörgés...

Ami a hátsó ajtót illeti: állítólag a mikrokapcsolót nem lehet bele külön rendelni, csak a komplett zárszerkezetet (40+K). Fél éve pedig cserélték a mikrokapcsolót, az S70-be (az ugye lépcsôs hátú) rendelhetô alkatrész "véletlenül" ugyebár illik bele. (Nem az egész zár, csak a kapcsoló.) Most is ki lehetett volna cserélni, de azt mondták a srácok, hogy elôbb-utóbb úgyis el fog romlani.

Nomármost miért vegyek bele komplett zárat az ugyanolyan mikrokapcsoló helyett, egy nagyságrenddel magasabb összegért, ha "úgyis el fog romlani". Mivel a felhasznált alkatrész tkp. ugyanaz, ezért a 40k-s komplett zár is ugyanúgy el fog romlani? Ezt kicsit nem értem...