BLo0m:
Most meg mindenki panikol, hogy a Concorde eletveszelyes... 30 ev alatt ez volt az elso balesete... szornyen veszelyes... huha... tenyleg k*rva veszelyes...
Rossz nyomon jársz, mert nem az számít, hogy hány év óta repül a Concorde, hanem hogy hány repülése volt már. És ha ezt megnézed, nagyon kevés. Concorde-ból nagyon kevés van, összesen ha jól emlékszem, 17-et gyártottak, ebből valami 13 repül még ma, és naponta csak 4 repülés van. Az airdisaster.com-on megtekinthető statisztika szerint eddig összesen 80 ezerszer repült Concorde gép, ebből 1 alkalommal (most) történt halálos kimenetelű baleset. Ezt extrapolálva a baleseti arány 12,5 baleset 1 millió repülésre számítva. Ez nagyon rossz arány, ezzel a Concorde a statisztika utolsó helyén van. Ugyanis például a Boeing 737-es, amiből sokkal több van és sokkal gyakrabban közlekedik, már 76 milliószor repült, ebből 46 alkalommal történt halálos végű baleset, az arány tehát 0,6 baleset 1 millió repülésenként, amivel a Boeing 737-es a világ egyik legbiztonságosabb gépe.
Természetesen a Concorde mindössze 80 ezer repüléséből nem lehet megbízhatóan következtetni a Concorde biztonságosságára, egyszerűen olyan keveset repült még, hogy a biztonságosságát nem lehet megítélni ebből az egyetlen balesetből. Éppen ezért semmi alap nincs rá, hogy a Concorde-ot biztonságos gépnek nevezzük. Ha majd túl leszünk a tízmilliomodik Concorde-repülésen, akkor már többet lehet mondani, de azt úgysem fogjuk már elérni, mert előbb leselejtezik a Concorde-okat.
Egyébként az Air France se számít a legbiztonságosabb légitársaságok közé: eddig 5,9 millió repülése volt és ebből 7 alkalommal történt halálos végű baleset, ami 1,19 baleset / millió repülés. Ezzel szemben a British Airways 6,5 milliószor repült már és csak 2 balesete volt, ami 0,32 baleset / millió repülés.
Silan