Hi !
Végre sikerült összeberhelnem a klímát, az k..va kompresszor megadta magát, illetve a benne lévő műanyag szürő úgy döntött, hogy kb 1, 1.5 mm-es darabokra esik szét, és ezzel az adagolószelep összes szürőjét eltömi. Na mindegy kinyomta a gázt rendesen, a gumitömítés mellett. Levonultam kedvenc repteremre, leesztergáltam a kuplungszerkezetet, merthó már annyira el volt kopva, hogy csúszott, na az esztergától, meg annyira kevés lett az anyag, hogy összeért a forgó, és állórész, sebaj flexet az állórésznek, aztán meg argongázzal kifújtam az egészet, ozt má' működik is. Most nagyon jó hideget fúúúú. De aztán gyorsan bekapcsoltam a fűtést.
740 TD:
Nekem van némi tapasztalatom, (kb 150k km).
A használtautó katalógus szerintem olyan marhaságokat ír, hogy az bámulatos. Minden autónak lyukad a kipufogója, elromlik a lengéscsillapító, folyik a víz, kopik a kuplung, meg az ilyen forgó, morgó alkatrészek csak kicsit cserélgetve, típusonként.
Az én tapasztalataim:
A turbodiesel motor megvásárlás után szinte azonnal (ha ilyen 10 év körüli az autó) igényel egy fúrást, új dugókat, turbó felújítást, ennek minimális összege:
fúrás: kb 40.000,-
dugók: kb 60.000,-
főtengely
és egyéb
csapágyak:kb 30.000,-
Tömítések:kb 25.000,-
Turbójav.:kb 100.000,-
Új vízcsövek: 30.000,-
Hengerfej ha már javított akkor új: 160.000,-
Ha még nem volt hegesztve: 40.000,-
Szelepek: kb 40.000,-
motor ki-be,
szét-össze:kb 40.000,-
Ha találsz egy olyan gépet ami még nem volt összetörve, nincs lestrapálva teljesen, akkor ilyen árakon lehet belevágni. Ha ez megvan akkor bármikor beülsz, télen nyáron pöcc, és indul az autó. Utána sem egy sportgép, megy, megy de azért az asszony 1.8-as benzinese sokkal jobban húz. (érdekes, ha én járok vele, mindig sokkal többet fogyaszt, csak tudnám miért???? Multkor is addig csávózott egy szép új Seat Ibizás az Árpád hídon, amíg kénytelen voltam belelépni a gázba, ozt má' 80-nál háromba is tettem. Az (akkor már) mögöttem haladó sötétagyú csávó meg koppra nyomta a gázt, de valahogy lemaradt. Pedig erősebb motor van benne. Persze ugye teljesítmény az egyenesen arányos a forgatónyomaték és a fordulatszám szorzatával, és hiába 1.6l -es 102 lóerős az autó, ha ezt csak 6000-nél adja le....)
Na szóval a 740-esem nem csinál ilyet, viszont az emelkedőn a parkolóházban alapjáraton ketyeg, és meg lehet tartani kulunggal, gázadás nélkül. Meg nagyon toleráns, ötödikben úgy 40-től 180-ig müxik. Kényelmes dolog, hogy nem kell mindig váltogatni, és amikor odaállsz a kúthoz, akkor érződik igazán a különbség. Városban úgy 8.5-9.5 liter országúton 80-100km/csasznál 7 lityi, ha nem mész vele 80-nál többet, akkor 5.5 !!! (nekem ez csak egyszer sikerült, bejáratós volt a gép, úgyhogy Bécs oda-vissza fél tank. (60 liter a tartály) Autópályán én úgy 140-es tempót szoktam nyomni (természetesen csak Német autópályán, mert itthon csak 120 az engedélyezett, és én ezt mindíg betartom!!! :-)))))))) )
Akkor 8 litert eszik. Lehet, hogy a limuzin kevesebbel is beéri, mert az enyém kombi, és hát ha alkalmazom rá a repülésben tanultakat, akkor olyan turbulens áramlásokat tudok elképzelni mögötte, ami jelentősen növeli a fogyasztást.
Amúgy nálam még az eredeti kipufogórendszer van fent, szerintem még egy évig nem fog szétrohadni (11 éves!!!) Sajnos a vízcsövek mennek szépen tönkre, lassan kicserélem az összeset. Befecskendezőfúvókát kb 100-140k km-ént kell cserélni a tankolt gázolaj minőségétől függően. Szerintem a múlt héten kerozint tankoltam egy Agip kútnál, szag alapján. Szagoltam már mindkettőt, de ennek nem csak gázolaj szaga volt. A motor morog, füstöl, és nem megy. Tök jó :-(
Én mindenesetre diesel párti vagyok, nem tudom miért, nekem jobban tetszik, mint a szikrások.
Na megyek aludni.
Ui: Sajnos mostanában nagyon sokat kell dolgoznom, meg az újszülött lányom, szóval találkozó ügyben sajnos nem igazán tudok segíteni, igérgetni meg nem akarok feleslegesen. Ma is fürdetés után, naplemente elött tudtam egy órát szerelni....
De esetleg tudnék egy repteret helyszínnek (????)