Öthetes Júzer Creative Commons License 2000.07.18 0 0 210
Kedves naiv,

1. Helyes. Használja mindenki nyugodtan, én nem szólhatok ebbe bele... Csak mulatságosnak tartom.
2. Természetesen: mindkét koalícióban vannak súrlódások. "Számszerűsíteni" nem tudnám, plána nem így hirtelenjében; megérzésem szerint hasonló mértékű. De ez nem is annyira fontos...
3. A 2000 Ft mindenképp csak egy kis hányad. De azt sem felejtem el, hogy elkezdték emelni is a limitet (10.000 Ft-ra, igaz, ha jól emlékszem, ezt végülis felfüggesztették). Az már jelentős tétel lett volna.
4. Félreértés van: én nem azt mondom, hogy a Bokros-csomagban, ill. az MSZP-SZDSZ-kormány alatt máskor elfogadott, a belföldi vásárlóerő csökkentésére irányuló, ill. az államháztartási egyensúly javíását célzó lépések (jövedelmek elinflálása, gyes/gyed átalakítása, fogorvosi vizsgálati díj fizetése, tandíj, stb.) jól jött volna a lakosságnak. Szó sincs ilyesmiről. A stabilizációt el lehetett volna szerény véleményem szerint érni sokkal kevésbé feltűnő eszközökkel is. Az infláció felpörgetése + a vámpótlék + az egyszeri leértékelés + csúszó leértékelés + állami beruházások visszafogása + egyéb tételek, amik most nem jutnak az eszembe már elég lehetett volna. Amit én a Te eredeti beírásodra válaszoltam, az csak a kép "árnyalását" célozta. Az MPP tett olyan kijelentéseket, hogy célja inkább a középrétegek, a dinamikus, fejlődő fiatalabb csoportok támogatása. A gyed komolyabb emelése, ill. a családtámogatás átterelése az adójóváírási módszerek felé a módosabbaknak kedvez. A bérhez nem kötött gyes kisebb mértékű emelése a szegényeket sújtja. Ennyi. Lehetett volna másképp is csinálni.
5. Rossz a visszhangja, ráadásul törvénytelennek tűnik. Jogállam, piacgazdaság, meg mifene.
6. Ld. 5.
7. Először is: az MDF találta ki a koncesssziós autópálákat. Az irtózatosan magas díjakkal. Az MSZP-SZDSZ alatt csak az M5-ös épült tovább koncessziós formában; az új, M3-as, M0-ás beruházások már állami beruházások voltak. Olcsóbbak. Másodszor: tényleg kezdik az eddig nem fizetős autópályákat is fizetőssé tenni. Elég nagy a brüsszeli nyomás. Harmadszor: majdnem az összes bánya, gép és szakember a nagy autópályaépítő cégek birtokában van. Őket nem igazán sikerült még letörni... Negyedszer: az MSZP-SZDSZ kormány is készülődött már a csőd szélén tántorgó autópálya-társaság visszaállamosítását... Ki akarták várni, amíg csődbe megy, hogy olcsóbb legyen. Kovács Kálmán azt is állíja, hogy ők olcsóbbra tervezték a visszavásárlást (ezt már nem lehet persze ellenőrizni).
8. Ehhez nem tudok hozzászólni, Nincsenek nálam adatok.
9. Orbánról elég rossz véleménnyel is vannak ezek a szocialisták az EU-ban. Annak van ám visszhangja (és nem kedvező), hogy "meg kell vizsgálni az EU-n kívüli alternatívákat is", meg a barátság Tudjmannal, az osztrákokkal, szabadkereskedelmi egyezmény Horvátországgal, Marokkóval, mittudoménkivel....
10. Akkor jó. Illetve nem jó, de ez van.
11. Na ja. Vannak eredmények...
12. Jó.
13. Ez a "másképp nem megy" butaság. Nem az ellenzékről van itt szó, hanem a gazdaságról. A vállalkozók nagyon utálják, ha naponta más és más homályos politikákat hirdetnek meg, ahol nem látszanak sem a részletek, sem a pénzügyi vonzat, sem a kompenzáció...

sokmindenről nem esett még szó; de nagyon komolyan fel kellene készülni, nagyon sok energiát kellene fordítani erre... Ettől a kriminálisan gyenge sajtótól és a nemkevésbé gyenge ellenzéktől meg mit várjak?

Üdv, Öthetes

Előzmény: naiv (205)