balfrász Creative Commons License 2000.07.13 0 0 81
Tiszteletem!

Már látom, hogy hol a baj: én a konzervatív gondolkodást, mint mechanizmust lecsupaszítva adtam meg. Az számomra is világos, hogy olyan nincs, de elméletileg ez a konzervativizmus, korszaktól, társadalomtól, (oldaltól) függetlenül.
Persze erre a vázra ráépül az ember és akkor már minden más is mellécsapódik, eltűnik az őskonzervatív mag és előjönnek az olyasféle furcsaságok, mint ami speaker pasztájában virít.

Ha egy liberális utálja a szabadságot, már megbocsáss, az nem liberális. Az valami más. Épp ezért nem fogadom el azt, hogy konzervatív liberális. Ezek a fogalmak az én szótáramban ütik egymást.

Meg hogy imádják megtartani a hatalmat, pozíciót. (Ki szeret olyat szerezni, ha nem imádja megtartani?) Hát az a
helyzet, hogy a liberálisok között is akad bőven pénz-, hatalom- és pozíciókedvelő, aki - mit ad Isten, meg is akarja azt
tartani, minden eszközzel. Ez esetben mi értelme annak, hogy kihangsúlyozzuk a konzervatívok effajta tulajdonságát.

Nem a liberalizmus küldte máglyára Brunót, hanem a hatalmát féltő egyház (konzervativizmus).

Még valamit tisztázni kellene: valaki a velejéig liberális/konzervatív, vagy annak mondja magát?
Mert ha a szájliberálisokról és a szájkonzervatívokról beszélünk, akkor igazad van.

Szóval én azt gondolom, hogy az általánosítással az a baj, hogy három durva általánosítás már alkalom arra, hogy
abból levonjunk egy olyan következtetést, ami nagy valószínűséggel zsákutca.
Ilyen például az, hogy a konzervatívizmus rossz, mert - mint fent.
Én nem hiszem, hogy a konzervatívizmus, vagy a liberalizmus jó és rossz, helyes és helytelen harca.

Nem általánosítottam, nem következtettem, nem mondtam, hogy jó vagy rossz... Hogy egy klasszikus szabadelvűt idézzek: "Te mondád"

Ps. Aki annyira undorodik a változástól, hogy pánikbetegnek mondható - mefenének kell azt konzevatívnak nevezni?
Hívjuk egyszerűen szegény betegnek.

Mert lehet, hogy éppen ő maga nevezi magát annak...

Kérem szépen, hagyjuk meg a fogalmakat annak, amire valók: gondolataink, gondolatrendszerünk megkülönböztetésére. Nem pedig emberekére.

Nem ezt tesszük? Én gondosan kerültem, hogy a homo sapiens bármelyik példánya felimerhető legyen ezekben a sorokban...

Előzmény: GLászló (72)