Na jó vigye kánya!
Szóval a verseny:
Kezdjük az edzéssel. Az első mért köt mérsékelt (közepes) agresszivitással szoktam csinálni, hagy legyen egy jó idő. Aztán utána felveszam maxra az agresszivitást. Ilyenkor néhány pályán előfordul, hogy a motro túlmelegszik, és állapota körönként 1 pontot csökken. Ezen nem lehet segíteni, ezért nem kell az elsőt megnyomni, hogy a motor bírja végig.
A gyors körnél mindig legyen bekapcsolva a flying lap, de hát ez természetes.
Az időjárásnak megfelelő gumi döntő lehet, wet-nél még intermediete (kivéve Villeneuve), nagyon vizesnél meg már csak esőgumi jöhet szóba. A program egyébként érdekesen számol, uis, ha egy esős edzésen a gyors köröd utolsó 10 méterén kapcsol wet-re, és szárasz gumin mész, akkor hiába 10 méter, kb 5-6 mp-et (esetleg többet) hozzáad a köridőhöz, tehát az számít, hogy a kör végén milyen pálya van.
Üzemanyag maximum 3 körre, nincs értelme taktikázni.
A versenyen kíválóan van megcsinálva a program, uis sok múlik a boxtatktikán. Ha érdekel valakit, felrakom a nekem bejött taktikákat pályánként. (Gumiválasztás+boxkiállások száma)
A top-speed agresszivitást ne vegyük magasra, ha a motor szilárdsága nem maximális (rigidibility, ha jól emlékszem), uis akkor jön az 'engine vibrating' hiba, és mehetünk boxolni.
Ezért, kezdetben 5-nél ne vegyük magasabbra. Ha works motorszállítónk van, és beleszólhatunk a fejlesztésbe, akkor először a szilárdságot, és a powert fejlesszük a maximumra. Onnantól lehetünk agresszívebbek is.
A 'die or do overtake' kapcsolóval vigyázzunk, uis pilótáink ilyenkor gyakran nekimennek még a lekörözötteknek is.
A flying lap is veszélyes, körönként 1 ponttal ronthatja a motor állapotát. (nem biztos, de lehet.)
Erre van egy apró trükk. A program mindig a kör végén értékel, tehát ha a rajtvonal előtt kikapcsoljuk a flying lap-ot, akkor nem csökken a motor állapota, aztán meg vissza, és nyomhatja.
Mentsünk sűrűn, mert a program néha aljas, és kiküld 10mp-re akkor is ha nem csináltunk semmit (véletlenszámgenerátor ihaj-csuhaj).
(Ezzel kapcsolatban egy érdekesség: a múltkor egy esős versenyen beakadt a progi RND-je, és szegény Takagit minden körben kiküldte 10mp-re, figyelmen kívűl hagyott kék zászló miatt. Ha visszajött, akkor megint, és így tovább, egész addig, amikor már 14 (!!!) kör hátrányba volt,és bedöglött az autója:-)))) És közben uezt csinálta szegény Coultharddal is, de csak minden 2. körben.:-))))
Eső esetén fogós kérdés, hoyg mikor menjünk ki kereket cserélni. Amíg nem wet a pálya addig nem kell, de akkor ha vigasztalan az eső ne tétovázzunk, mert esőgumival, vagy átmenetivel sokkal gyorsabbak leszünk, és utolérjük a mezőnyt.
A 2, pilóta a büdös életben nem hajlandó megelőzni az elsőt, sőt mindig maga elé engedi. Ez marha jó pl egy kerékcsere után uis jól leleassít, és elveszíti az előnyét. Ezért mindig a 2. pilóta menjen elsőzör a boxba, uis akkor akkor sincs baj, ha egymás mögé érnek vissza. Fordított esetben bevárja a topdrivert, ami nagy öröm.
Na most ennyi jutott eszembe, ha valakinek kérdése van még írok.