Én azért feszegettem a görgők rugóerejét,mert arra figyeltem fel,hogy alattuk rézpor,vagyis a huzalról levált,ledörgölt holmit találtam. A négygörgősek,fogaskerék kapcsolatosak,ezek alsógörgőjét a hajtómű motor hajtja,a felettük levőket,meg az alsók,vagyis a huzalt összesen hat dörzsfelület továbbitja. Az elmélet azt diktálja,hogy nem számit az esetleges csúszás. A gyakorlat meg azt,hogy igenis számit. Olyan görgő sugár nagyon ritka,ami azonos. Ha csak 1.5tized a két alsó külömbsége,a számológépem fordulatonként 1mm hossz külömbséget mutat. Nos ez percenként kb 5-6cm radirozást jelent,még akkor is,ha minden görgőt azonos fogszámú kerék kapcsol össze. Mindez,csak az én véleményem,mert tettem fel a kérdést : Miért volt a görgők alatt rézpor !? Ugyanez,csak pici képzelgést követően az áram átadóba is bekerűl,csupán idő kérdése. Gondolom,hogy tudod a végkifejletet..... A négy görgős hajtómű azért jobb a kétgörgősnél,mert jóval kiseb szoritóerőt igényel,és ez által nem dörzsöli a V két oldala oly intenziven,mint csak a kétkörgős V két oldala. Ez utóbbi esetében a felsőgörgő nem továbbit,csak szorit......
Érdekes a dp hegesztés A igénye. Ahogy irod a 70A-ert,nos én merem állitani,hogy ez közel a duplájának érezhető !!!! Nem is régi élményem ez,kb 5mm-es alu blokkot csak felraktam,tehát sima lapos varrat volt. A 75A gép állás a másik oldalon hernyót képezett,vagyis kis hijján átroskadt !!!!!
Én külömben sokkal többre becsülöm a sima migP,vagyis sima impulzust !!! Ez sokkal jobban kezelhető......
A huzalegyengető érdekes lehet,bár a négygörgős hajtóművel megoldható lenne.... Erre még várunk fél évszázadot...... Egyébként pont ezért jó a 300-as cséve,mert ezen kevésbé görbül a huzal......
Ha jól emlékszem a Zeusz egyfázisúja négy görgős. Sajnos műanyag a vázszerkezet. Én pont ezért tartom gagyinak !!! Néztem az iweld240-esét,már ebből is kisajnálták a négygörgőst,de ez lehet téves is,mert elfekvő készletekben biztos,hogy van még négy görgős is......csak meg kell keresni.....