fehérekelőttiindián Creative Commons License 2025.02.05 0 0 4699

"hasonló lehetett"

"egyenrangúság felé tendált"

 

Nem.

 

Az istennőké lehetett, de a hétköznapi, valóságos nőknél nem volt az.

Az acháj is egy harcos társadalom volt.

A jón meg hajós. Nem akartak idegen férfiakat az otthon maradt asszonyok közelében, semennyire se.

Nem hogy a színházi előadásokban nem szerepelhettek, de még az olimpiai versenyeket se nézhették nők.

S:

"Az ókori görög társadalomban a nők ritkán bírtak hatalommal. Számos városállamban kimondottan másodrendű polgároknak számítottak, akik nem vehettek részt a politikában, nem birtokolhattak saját földet, és nem örökölhettek vagyont." (a https://mult-kor.hu -ról)

Ez is kissé ellentmond az állításodnak. :)

 

Amúgy hány ógörög nő nevét tudod - nem istennőkét -, nem anyai (mint Nagy Sándor anyja) és nem feleségi (mint Periklészé vagy Szókratészé) és nem királylányi minőségben, Szapphóén kívül? Még valamelyik híres Püthia rendes nevét se nagyon (minden ottani - Delphoi - jósnőt "Püthia"-nak neveztek). No és hány ógörög férfiét? Mindenféle foglalkozással.

Ugye-ugye?

 

 

(A rómaiaknál egy idő után, már némileg más volt a helyzet, volt, lehetett a nőnek saját vagyona.

De ettől még ott is a családfő uralma alatt élt. Teljességgel a maga ura akkor lehetett, ha már se apja, se fiútestvére, se férje, se fia.)

Előzmény: kitadimanta (4698)