csíkos-háTTú Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112262

Tegyük fel, hogy vennék egy SUV-t. (Soha ne mondd, hogy soha, de jelenleg én nem tudom magam elképzelni egy ilyenben.)

1: Jelenleg egy 105LE-s kocsim van, és nekem nem hiányoznak további lóerők a ménesbe. Vagyis, nekem tök mindegy, hogy egy 150LE-s belsőégésű motor, vagy egy 300+ LE-s villanymotor hajtja a kocsit.

2: Nem figyelem nagyon az ilyen kocsik árait, de egy Kodiaq-t ma úgy 15-20miska körül el lehet hozni. Az Eniaq meg 28-ról (?) indul. A két kocsi nagyjából azonos teret kínál. Nekem meg az a perdöntő, hogy két, kb azonos nagyságú verda közül mennyi az áruk? A felszereltségükben meg a Kodiaq csúcsa az valahol 20 miska körül lehet, a "fapados Eniaq meg ennél magasabbról indul.

Nem látom be, hogy miért ekkora az árkülönbség? A technológia, az nem magyarázza meg. Legalábbis számomra nem. A villanyautó egyéb, jelenleg fennálló kényelmetlenségeiről meg ne is beszéljünk! Nem mindenkinek jó, hogy nem ott tankol, ahol akar, nem mindenkinek van ideje 5 perc helyett akár 40-300percet is eltölteni egy tankolással, amivel aztán jó esetben mehet 2-300km-t.

És jön az"üzleti" szempont. Én ma az Octaviánkat szükség esetén el tudnám adni annyiért, amennyiért vettem, vagyis csak az inflációt buktam vele a fenntartási költségein felül. Az új áruk mennyi százalékán is lehet eladni a piacon egy használt villanyautót? Nem árulni, eladni!

Előzmény: skt15 (112257)