Váztörések az itt nagyobb részt OFF Volán Ikarusoknál.
IKARUS-250
Az 1970-ben jött IKARUS-250-es buszok borzalmas műszaki rendelkezésre állási százalékot produkáltak.
Úgy kb. 50% körül.
első futómű, ablakok, váltó, stb. hibákkal álltak hetekig.
Azon kívül kb. 6 éves korukban (miközben a futás teljesítményük kevés volt) majd mindegyiknek eltört a váza.
Kb. 8-11 évesen selejtezték is valamennyit.
Kb. 60 db-ról beszélünk.
Majd 1970-től 1977-ig a VOLÁN nem vett át új gyári 250-t.
Később 1977-ben átvet 3 db igen különböző 250-t (kíválóak voltak) és 1981-től még további kb. 100 db-t.
Azokkal már nem volt komoly gond.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Ikarus-255
Nem okoztak gondot.
Az 1972-1977 között átvett kb. 600 db 255-ös nem tört.
Volt egy kivétel.
1974 őszén átvettek kb. 30-40 db (?) olyan IK-255-öst (GC 73-xx sorozat) mely nagyon hamar elkezdett váz törni.
Az IKARUS kivitte Maglódra a Wodiáner tanyára egyenként és megjavítatta.
Itt kell szólni a BKV-tól kb. 1979-ben átvett 30 db világoskék Ik-255 buszról.
Jó állapotban voltak.
A BKV-nál a Cinkotai garázsból különjáratoztak 2-3 éven át.
Nem sokat futottak hisz jellemzően óvodai és iskolai különjáratokat végeztek.
A Volánnál egy kivétellel** a belföldi távolsági fordákba kerültek.
Nem törtek és nem volt velük gond.
Az az egy kivétel GC 85-81 a Budapest - Arad - Budapest fordát csinálta.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
IKARUS - 256
Első naptól kezdve (1977) nem törtek mert már eleve megerősített vázzal jöttek.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
IKARUS - 266
A legnagyobb db számban Magyarországon forgalomba került helyközi autóbusz.
kb. 5200 db.
Az első darabtól az utolsóig (1973-1990) gyártottak 90%-a megtört a hátsó tengely vonalában.