trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 6 166843

Váztörések az itt nagyobb részt OFF Volán Ikarusoknál.

 

IKARUS-250

 

Az 1970-ben jött IKARUS-250-es buszok borzalmas műszaki rendelkezésre állási százalékot produkáltak.

Úgy kb. 50% körül.

első futómű, ablakok, váltó, stb. hibákkal álltak hetekig.

Azon kívül kb. 6 éves korukban (miközben a futás teljesítményük kevés volt) majd mindegyiknek eltört a váza.

Kb. 8-11 évesen selejtezték is valamennyit.

Kb. 60 db-ról beszélünk.

 

Majd 1970-től 1977-ig a VOLÁN nem vett át új gyári 250-t.

 

Később 1977-ben átvet 3 db igen különböző 250-t (kíválóak voltak) és 1981-től még további kb. 100 db-t.

Azokkal már nem volt komoly gond.

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

Ikarus-255

 

Nem okoztak gondot.

Az 1972-1977 között átvett kb. 600 db 255-ös nem tört.

 

Volt egy kivétel.

1974 őszén átvettek kb. 30-40 db (?) olyan IK-255-öst (GC 73-xx sorozat) mely nagyon hamar elkezdett váz törni.

Az IKARUS kivitte Maglódra a Wodiáner tanyára egyenként és megjavítatta.

 

Itt kell szólni a BKV-tól kb. 1979-ben átvett  30 db világoskék Ik-255 buszról.

Jó állapotban voltak.

A BKV-nál a Cinkotai garázsból különjáratoztak 2-3 éven át.

Nem sokat futottak hisz jellemzően óvodai és iskolai különjáratokat végeztek.

A Volánnál egy kivétellel** a belföldi távolsági fordákba kerültek.

Nem törtek és nem volt velük gond.

Az az egy kivétel GC 85-81 a Budapest - Arad - Budapest fordát csinálta.

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

IKARUS - 256

 

Első naptól kezdve (1977) nem törtek mert már eleve megerősített vázzal jöttek.

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

IKARUS - 266

 

A legnagyobb db számban Magyarországon forgalomba került helyközi autóbusz.

kb. 5200 db.

 

Az első darabtól az utolsóig (1973-1990) gyártottak 90%-a megtört a hátsó tengely vonalában.