nohab
2 napja
|
|
0 2
166814
|
Ellenben a hibridekkel csak a gond van, lásd három váztörés miatt már selejt lett.
Egyetlen szóval sem szeretném dicsérni a Volvo hibrideket, mert nagyon hisztis kocsik, de bárcsak ilyen életkorig bírta volna vázprobléma nélkül a Conecto-flotta vagy az SST-flotta. A részletekbe nem belemenve annyi a történetben a fontos, hogy ezen remek hibridek vázszerkezetének egy része alumínium (legalábbis a 7900H biztosan) és alapvetően nem úgy van összerakva, hogy olyan nagyon könnyen javítható legyen, járműgyártói (nem márkaszervizes, hanem járműgyári) beavatkozásra lenne szükség pl. a 649 esetében, gyakorlatilag ketté kellene bontani a lecsupaszított buszt a javításhoz. Látva az általában a vázakra adott garancia hosszát és a járműgyártók árazását, szerintem a vázgarancia lejárta után, üzemeltetői költségen járműgyári vázjavításra beutalt autóbuszok halmaza nagyjából üres halmaz lehet Európában, de lehet, hogy az egész világon.
A hibrid flotta lassú apasztásáról már több éve szó van, a váztörés megkönnyíti mind az elhatározást, mind az egyedek kijelölését.
|
Előzmény: gorcher (166803)
|
|