Jokki Creative Commons License 2025.01.26 -1 0 5818

Nézzük akkor a tényeket a Dukász képről a Szent Koronán. Minden amit írok, szerepel Bradák Károly könyvében is, utána lehet nézni.

1.) A Dukász kép kilóg a foglalatból. Soha nem is volt a foglalatban, jól láthatóna még ennyél is nagyobb volt,. ráadásul összevissza furkálták, aligha furkálták bizánci zománcműhelyben bizánci császárok képeit.

2.) II. Mátyás koronázásra készült érméken egyértelműen látható, hogy az alsó gyöngysor még nincs kiszedve. Vagyis bármilyen kép is van ott, az benne van a foglalatban.

3.) A Dukász kép művészeti színvonala úgy aránylik a nem cserélt képeihez, mint egy Donatelló szobor a WC-s néni faragott seggpiszkálójához. Iylen soha az életben nem engedett volna semmilyen koronára rakatni, semmilyen alávaló bizánci császár, még egy olyan senkiházi se, mint Dukász. Az ilyen fércmű készítőjét kivégeztette volna a retekbe.

4.) A képet elemeztették a viseletszakértőkkel akik el akarták készíteni a ruha szabásmintáját de nem tudták, mert az nem ruha. Egyszerűen csak bemásolták a másik képekről motívumokat díszítésnek. Soha bizánci műhelyben se zománcon se ikonon se semmilyen más művészeti alkotáson bizánci császárt nem ábrázoltak, csakis a két hivatalos öltözet egyikében. És ez nem vitatéma.

.

Ergo semmiképpen se készülhetett bizánci műhelyben, ahogy az egész korona is kizárólag egy műhelyben és azonos időben készülhetett. Ezt bizonyítja, hogy az abroncs és a keresztpánt eltérést mutat a középvonalban, viszont a keresztpánt pártázattal meg pontosan illeszkedik, ami lehetetlenné teszi, hogy a keresztpántok máshol, más időben készüljenek, mint az abroncs. És ez sem vitatéma. Semelyik se készülhetett bizánci műhelyben, ahogy a hátsó 3 cserélt kép sem. Ennyit erről.

.

A bizáncinál jóval magasabb színvonalról tesznek tanúbizonyságot a Szent Korona nem cserélt képei, márpedig leginkább csak egy országban volt magasabb színvonalú zománcművesség és az ötvösség, mégpedig Magyarországon. És ez se vitatéma.