Van egy kimutatásom a céges kocsikról 2017-től.
15 autó, 7 személygépkocsi és 8 haszonjármű.
A személygépkocsikból 5db. szakszervizbe van szervízelve, a többi márkafüggetlen szervizekbe.
Az autókból 7 darab újonann volt beszerezve. A 2018-tól gyártott autóknak a szervizelésére kell gyári szerver hozzáférés, tehát az garancia után is szakszervízbe kell vinni. Ezt talán minden márkára érvényes.
Nézegetem a számokat, szervizelés - gumikkal együtt, a szakszervizebe és a márkafüggetlenbe, a kilométerrel (fajlagos) lebontva szinte ugyanaz.
De még a munkadíj és a gyári alkatrészek ára is nagyon hasonló.
Érdekes, hogy a 310e km futású V6 TDI 2018 gyártású Touaregnek a fajlagos szervizköltsége kisebb, mind a 2015 gyártású O3-as Scoutnak, amibe 133e km van. Pedig az egyikkel sem volt komolyabb műszaki probléma.
A teljes fenntartási költségsége szempontjából (üa, adók, biztosítás, szervíz és értékesés) kb. 960euró/havonta+19% ÁFA az átlagos költség egy autóra.
Lejből átszámolva a mostani árfolyamba, nálunk kevesett változik az árfolyam. 4.4-4.95 lej/euró volt a növekménye 2017-től. De az infláció volt össz. vagy 150%.
Szerintem elég drága egy autó fenntartása, főleg ha keveset van használva.