Sajnos nem vagy képben. Ha kiállít az adócsaló egy szolgáltatásról számlát az is bemegy a számla adatszolgáltatással. Vezesd le nekem légyszi, hogy az így keletkező fizetendő áfát - amelynek a számla kiállításától számított 15 percen belül megismeri a NAV a teljes tartalmát - hogyan gyakják most ki? Mert úgy beszélsz erről, mintha még mindig működtethető lenne a folyamat (miközben tudom hogy nem).
Az EKÁER pedig azért elengedhetetlen az áfa csalás témában, mert a milliárdos léptékű csalások csak áruforgalommal voltak/lesznek mindig is lehetségesek*. Milliárdos áfa tartalmú kamu szolgáltatás ezzel szemben pedig nincs. A Lánchíd projekttel kapcsolatos áfa csalás próbálkozás pedig pontosan egy olyan eset, mint amiről én is beszéltem - vagyis hülyék rendszer szinten mindig is lesznek, csak most már elkapják őket. ..és még szolgálatok sem szükségesek hozzá, mert a NAV-nak van erre olyan spéci csapata, amelyik pontosan ugyanazokkal a jogokkal rendelkezik, mint a szolgálatok.
A revizorok száma évtizedek óta egy kvázi állandó, mert eszközeit tekintve a szakképzett revizor nagyon drága a cucc és az adóztatás költségei sosem mutathatnak túl a lehetséges bevételeken. Így tehát IQ-sra kellett megcsinálni a rendszert egyrészt ahhoz, hogy a túlterhelés amely miatt ez a csapat nem tudott évtizedekig hatékony lenni, kivezetésre kerüljön végre a rendszerből. ..és erre volt jó az informatikai fejlesztés. A folyamatban az ember jelenleg szinte már csak végrehajtó szerepet kap, mert a 0-24/365-ben futó programok 100%-os pontossaággal szűrnek (féloldalas hibát). Ezután már csak az a kérdéses, hogy milyen stratégiát választ ki a NAV. Ha a lépték már első lépésben vagyis az első látszólag kamuértékesítésnél nagy (különösen nagy vagyoni hátrány okozó és vagy különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó a költségvetési csalás kialakulása feltételezhető már az első lépésekből) akkor a megfigyelést válasszák annak érdekében, hogy a hálózat összes szereplőjét és körülményeit legyen idejük teljes egészében felderíteni, majd amikor ez bekövetkezik - és ez szélsőséges esetben amikor a hálózat mérete nagy kb. 3 áfa bevallási ciklusra rövidült - akkor egyszerre csapnak le az összes szereplőre. ..és vagy hagyják egészen addig működtetni a rendszert, amíg az el nem éri a különösen nagy vagy különösen jelentős bűntetőjogi fogalomkört, mert szervezetten a csoportos elkövetés dupla annyi időre vonja ki a trollt a forgalomból (és ez kb. 18-20 év). ..és ami újdonságnak számít a kb. 6 évvel ezelőtti állapothoz képest, hogy az ilyen módon elcsalt összegek legnagyobb része meg is lesz. Korábban ez úgy történt, hogy megállapításra került a csalás összege (+ a normában ilyenkor előírt büntikék, amelyek minimum duplázták az elcsalt összeget) és ennek kézzel fogható módon csak a töredéke lett meg, mert a csalást irányító és végrehajtó személy mindig kettő vagy több emberről szólt (oda akarok kilyukadni, hogy az irányító személye szinte sosem derült ki vagy ha ki is derült elegendő bizonyítékot gyüjteni ellene az esetek 95%-ban nem sikerült). Így tehát a prollernek teltségérzete alakult ki amikor az Index cikket olvasta az elkapott milliárdos csalókról, miközben csak annyi történt, hogy felkerült a követelés megnevesített adófolyószámlájára a követés sorba ez az összeg ahol aztán 6 év múlva el is évült (a fazon kb. ekkor szabadult és vagy korábban szabadult de csak eddig az időpontig nem lehetett hivatalosan jövedelme ergo a bűnözés más területein kamatoztatta a képességeit). A milliárdokból pedig megtaláltak általában 60-100 milliót, mert az "ügyvezető" házat vett meg egy jó kocsit. Arról viszont sosem írt senki, hogy az elcsalt pénz zöme miért nem lett meg és így arról sem, hogy miért nem vizsgálódtak ezért tovább... ..és így fonódott össze korábban az alvilág az állammal.
Így tehát amikor Ursula azért nyenyereg, mert mennyire drága a magyar EKÁER rendszer akkor éretenetek kell, hogy a korábbi rendszerünkben található lyukat próbálja visszasírni [anyavállalat szerint például németországi székhelyű Magyarországon működő értékesítési múltiknak próbál ezzel kedvezni, de csak szigorúan azért mert egyáltalában nem korrupt rendszert szolgál. :)].
*Folyamat példa: Termékimport Hong Kongból amelynek célországa Magyarország (eddig a pontig mindig minden legális), majd egyszerű "papírozással" ez el lett országúton szállítva Szlovákiába. ..és ez úgy történt, hogy itt egy Budapesti irodában készült egy vagy több okosan dátumozott közösségen belüli értékesítésről szóló számla, amelyben a vevő például egy szlovák cég és ezzel egyidőben legyártásra került egy vagy több CMR, majd a folyamatban részt vevő 2 db ügyvezető ezeket rögtön ott a a helyszínen alá is írta. ...és a csalás ezen a módon 3-5 percben meg is valósult úgy, hogy a pénzt talán át sem utalták, hanem az átutalásos számlákat aztán pénztárbizonylatokon egyenlítették ki (nyilván milliárdos lépték esetében bankon át történt a kiegyenlítés, mert a pénzmosásról szóló törvény akkoriban havi 1,5 milliónál többet hónapon belül nem engedett kp-ban kiegyenlíteni). De behelyettesítheted ugyanezt cukorral, étolajjal, stb. Sőt! Mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek esetében lehet a beszerzés helye akár belföldi is. ..és így lett olcsóbb a multikban az a kész pékáru olyan mértékben, amennyiért a szerencsétlen pék, be se tudta szerezni az előállításához szükséges anyagokat és vagy olyan olcsó a cukor a Cora polcain, amennyiért a nagykereskedők sem tudták adni a cukrot. Persze mindez már mind éppen az EKÁER miatt múltidő.