Alex Raps
4 napja
|
|
0 0
488426
|
A BKV korábban olyan Mercedes buszokat lízingelt, amelyket Törökországban gyártottak. Azt tudni kell hogy a Németországban v. Franciaországaban gyártott merci egy lénygesen jobb minőségi osztály, mint a Török. Ezzel még igazából sok baj nem is lett volna, de a török szarban nem alakítottak ki például a sofőr számára lábfűtést(???). Egy ekkora vasban hiába fúvatom hajszárító módjára ezer fokon a felső testemre meg az arcodba a meleget, ha a lábaim a műszak végére teljesen elhülnek. Mivel a BKV Kelenföldi Diviziója egyben buszgyár is, ezért a szakember gárda elkezdte vizsgálgatni, hogy mit lehetne tenni a probléma ellen. Kb. 3 perc után rá is jöttek, hogy azon a dobozon (legyen ez funkciója szerint levegő elosztó doboz - legalábbis az elmondottak alapján én ezt vélem elképzelni) van egy oylan kiálló csatlakozási pont (lyuk), amely elszellőzteti a semmibe(???) a meleglevegőt és erre kevés munkával és költséggel lehetne húzni egy gégecsövet, amit aztán egy a vezetőfülke lábterébe történő lyuk kifúrásával így a sofőr lábához lehetne jutattni a ki tudja hogy mi célból amúgy is szabadba eleregetett meleg levegőt. Persze amig tart a lizing addig kötelező egyeztetni az efféle típusosan magyarokra jellemző ötleteket a gyártóval és a lízing céggel is. Mindkét helyról az jött vissza, hogy ha ezt megteszi a cég az szerződésszegő magatartás vagyis tilos. Így zehát a pilóták fagyoskodtak még két évig és még én is 2024. novemberében és decemberében is ezt tettem. Viszont december 31-én lejárt a lízing és tegnap, ezért már szinte elolvadtam a fülkében. De nem csak én voltam így vele, hanem szerencsére az utasok is. Kb. hárman jegyezték meg, hogy milyen jó meleg van fent a buszon. Mondtam is nekik önzetlenül, hogy Kelet-Európa legjobbja vezeti a vasat csak azé'! :D |
|