Csak hogy értsd, amire gondolok: a BYD Seal az első elektromos játgány, ami a CTB akku-technológiát alkalmazza. Ez komolyabb kapacitás/súly arány-növekedést jelent, és ez már nem másolt technológia, hanem saját fejlesztés. És az eddigi tesztek alapján nemhogy nem rossz, hanem nagyon is jó. Vagyis: adott egy kínai elektromos autó, ami akkutechnológiában veri a Teslát....
Ha az 2 és fél millió forintért vesztegetett önvezetésre gondolsz, mint technológiai fölény, akkor ne feledd, hogy ez még mindig béta-állapotban van a Teslánál, évek óta. Megveszel egy, alapvetően szoftverre épített, béta-stádiumú ficsört kva drága pénzért, kérdem én: mi fontosabb szerinted az elektromos autózásban: az, hogy hatékonyabb legyen az akkumulátor-technológia, vagy az, hogy legyen benne egy kétes minőségű, befejezetlen önvezetés funkció?
Értem én, hogy Tesla-birtokosként fontos az önigazolás, de nézz már meg egyszer egy Seal-t (és ez még nem is a csúcsa a BYD-nak), és vesd össze a Tesláddal. Árban kb ugyanott vannak, de én gondolkodás nélkül inkább a Seal-t választanám, ha elektromos autót akarnék venni.
Valamikor a Tesla volt az elektromos autózás csúcsa. Ez a dobogós hely - ha tetszik, ha nem - igencsak megkérdőjelezhető.
Ezért írtam, hogy a kínaiakra figyelni kell, mert már nem másolják a technológiát, hanem fejlesztik azt, és bizony akkutechnológiában - ami az elektromos autózás legfontosabb kihívása - már beelőzték a Teslát.