IZé Creative Commons License 2024.12.30 0 0 3307

Fortepanon megint vannak friss régi fogasos képek.

Felvetődik a kérdés, hogy mikor is készült a kép.

Az egyik részkérdés, hogy miért szakad meg a fogasléc. Ez így volt mindig is, vagy már az átépítés? Az látható, hogy a régi rendszerű fogaslétra magasabb, mint a mostani (Strubt) rendszer. A régi rendszer elviselte a megszakítást? Hogy tudott visszakapcsolódni a fogaskerék? Semmi rávezetés nincs. De ha az átépítés miatt vágták el, és szedték ki a fogaslécet, akkor minek aszfaltozták vissza az újak beépítése előtt?

A másik részkérdés, hogy itt már megvannak a magasperonok, tehát utasforgalom már nincs, zajlik a felújítás. Meddig tudták még a régi kocsikat használni szolgálati célokra? Hogyan zajlott a felújítás, felülről lefelé haladva, és itt pont egy ilyen köztes állapotot látunk?

Milyen sínen, vagy gumikeréken közlekedő munkagépekkel, szállítójárművekkel lehet megközelíteni a Fogas pályáját, ha maguk a fogaskerekűek nem tudnak közlekedni?