fargo Creative Commons License 2000.06.22 0 0 4264
Üdv,

az alapjárat ingadozáshoz:
A 460-asban majd' fél évig kínlódtam a dologgal. Már mindent megnéztek benne, tesztképpen kicserélték az alapjárati állítómotort, ilyen-olyan vákuumcuccokat, meg mindent, sôt a végén -- bevallom férfiasan nem hittem már a Ivanixnak -- ezért elvittem egy profi befecskendezés/gyújtás/elektronika profihoz, de az sem segített.

Az alapjárat -- úgy ahogy hobe is írja -- eléggé nagy tartományban, nálam kb. 500 és 1500 között ingadozott, kb. úgy, mintha valaki 5 mp-ként pöckölgette volna a gázpedált. Ha egy ilyen "megingásnál" jó ütemben adtam egy gázt, le is állt a motor. Menet közben meg néha rángatott is, emlékszem rá, hogy amikor szervízbe vittem, sosem produkálta a tünetet. Egyszer rászántam egy napot, hogy addig járok vele fel s le az Egérúton, amíg be nem áll, hát 3x kellett visszafordulnom az Ivanixtól, mert mire odaértem, mindig helyreállt. Végül persze sikerült, de már tök hülyének néztek a szerelôk.

A megoldást a légmennyiségmérô cseréje jelentette. Én is trükköztem a csatlakozó mozgatásával, meg kontaktspray-vel, de ez csak idôlegesen segített, hosszú távon nem. A légmennyiségmérô, ha jól emléxem 116k volt :-(

Szóval, úgy tűnik ez pl. egy széria hiba, ha valaki hozzáértô rászánná az idejét, és utánakavarna mindenféle gyári beszállítók katalógusaiban, szerintem ugyanazt az alkatrészt be lehetne szerezni töredék áron is. A márkaképviselet 116.000 Ft.ja szerintem enyhe túlzás. Pláne, hogy típushiba, akár ingyen is cserélhetnék.

Mennem kell, késôbb még jövök....